Med den snart lanserade plattformen Nordic Outdoor Adventures kan fler hitta sitt nästa äventyr.

Digital storsatsning inom naturturism ska lyfta våra svenska destinationer

15 svenska destinationer och aktörer verksamma inom turism och outdoor har nu anslutit sig till den nya digitala plattformen Nordic Outdoor Adventures (NOA) och fler kommer det bli. Plattformen ska skapa nya möjligheter för regioner och destinationer att få fler besökare samt inspirera till ett rikt friluftsliv oberoende av säsong.

- “Alla satsningar som görs inom naturturism och som driver trafik till Sverige samt våra destinationer är viktiga” säger Hans Traav, Utvecklingschef hos Laxå Kommun.

I början av det nya året påbörjades arbetet med att ta fram Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och placera ut på den digitala kartan. Nu närmar sig lansering och flera destinationer och marknadsaktörer har tackat ja till att medverka genom att lyfta sina äventyr på plattformen. Bland de som anslutit sig finns Tiveden, Höga Kusten, Visit Jönköping, Bergslagen Cycling och Bjärehalvön som genom Nordic Outdoor Adventures får berätta om sina destinationer och erbjudanden direkt till de som är intresserade.

- “Laxå Kommun ser stora möjligheter att genom NOAs digitala plattform berätta om destination Tiveden och aktörer som har öppet året om”, fortsätter Hans Traav.

Till hjälp i arbetet med att välja ut Sveriges mest äventyrliga destinationer har Nordic Outdoor Adventures professionella äventyraren, Renata Chlumska, som tror på idén bakom NOA och vill ge fler chansen att upptäcka givande destinationer för äventyr.

- “Att få ge friluftsutövare inspiration, information och insikter inom outdoor är för mig grundläggande och viktigt. Med hjälp av plattformen Nordic Outdoor Adventures kan fler på ett smidigt och enkelt sätt hitta sitt nästa äventyr”, berättar Renata Chlumska.

NOA skapar ytor för nya samarbeten mellan friluftslivets olika aktörer

Genom att erbjuda en sofistikerad digital plattform kan regioner, destinationer och detaljhandeln nå ut till fler av dem som nu söker efter nya upplevelser. Relevant innehåll i form av destinationer, vandring, paddling, cykling, jakt, fiske, matlagning, kartor, events, kalendarium med mera ska samla användare och marknadsaktörer på en och samma plats och skapa en samling runt en digital lägereld. Visionen bakom Nordic Outdoor Adventures är inte att ändra på naturen utan snarare sättet som människor får tillgång till den.

Tillhör du en region eller destination som är intresserad av att veta mer om Nordic Outdoor Adventures? Kontakta:

Michael Malmborg, CEO Nordic Outdoor Adventures AB,

Och besök: