Ekoloppet är ett äventyrs- och multisportlopp som startades 2019

Ekoloppet senareläggs till hösten 2021

Förberedelserna med Ekoloppet har även i år nått en avgörande brytpunkt och på grund av rådande situation med pandemin så senareläggs loppet till 1-2 oktober 2021.

- Coronaläget är fortfarande allvarligt och vi sätter människors hälsa först. Vi har följt utvecklingen av coronaviruset på nära håll och avvaktat med planerade aktiviteter in i det sista. Arbetet fortsätter framåt med försiktighet och vår förhoppning är att läget är bättre under hösten, säger Michael Malmborg, grundare och projektledare för Ekoloppet.

Ekoloppet är ett äventyrslopp inom trail, paddling och MTB som sammanbinder naturområden i Tiveden, norra Vättern och delar av Östergötland. Idén bakom loppet är att förena friluftsliv och multisport genom äventyr, naturupplevelser och utmaningar. I den så kallade friluftsklassen får deltagarna genomföra etapperna i lugnt tempo och bo i camps längs banan. För de som söker tuffa utmaningar är det möjligt att delta i tävlingsklassen då hela sträckningen genomförs under en dag.

För mer information, besök ekoloppet.se

Eller kontakta

Lars Wallin, Arrangemangschef