NRIs julgåva 2018

NRIs julgåva 2018

Som en årlig tradition, skänker NRI Group pengar till välgörande ändamål. I år väljer vi att ge vår julklappspeng till Barncancerfonden.

Barncancerfonden arbetar för att bekämpa barncancer och ser till att drabbade och deras familjer får den vård och stöd de behöver. Verksamheten fokuserar på att samla in pengar till barncancerforskning och stöd till de ca 300 familjerna som varje år drabbas av ett cancerbesked. Målet på lång sikt är att nå en hundraprocentig överlevnad för de barn som drabbas av cancer.

Vår gåva möjliggör att Barncancerfonden fortsatt kan finansiera forskningen och ge råd och stöd till de drabbade barnen och deras familjer.

Läs mer om Barncancerfondens arbete på www.barncancerfonden.se

Nordic Room Improvement (NRI) är en koncern som utvecklar, marknadsför och säljer interiör-, exteriör- och renoverings- produkter till konsumenter och proffs i Norden. Verksamheten bedrivs under egna varumärken, t ex Lundbergs, JABO och Duri som har marknadsledande positioner inom sina respektive produktsegment. Koncernen har cirka 80 anställda och omsätter cirka 400 MSEK.

David Eriksson

Presskontakt Kommersiell chef NRI Group Nordic Room Improvement, NRI Group +46 101 78 77 20