NRIs julgåva 2019

NRIs julgåva 2019

Nordic Room Improvement (NRI Group) skänker varje år julklappspengen till välgörande ändamål. 2019 har alla medarbetare på NRI, återigen röstat fram Barncancerfonden.

Barncancerfondens vision är att utrota barncancer. Barncancerfonden har sedan 1982 arbetat för att fler barn ska överleva cancer samt med att hjälpa drabbade familjer att få den vård och det stöd de behöver. Från starten har antalet överlevnaden ökat till ca 85 procent, men barncancer är trots detta fortfarande den vanligaste dödsorsaken hos barn mellan 1 och 14 år i Sverige.

Denna julgåva gör det möjligt för Barncancerfonden att fortsatt kunna finansiera och ge råd och stöd till drabbade barn med familjer.

Läs mer om Barncancerfondens arbete på www.barncancerfonden.se

Presskontakt VD Jabo Nordic AB & Lundbergs Produkter AB 0707-599902