Ordning som skapar trivsel

Torr sommarförvaring för vinterdäcken, hyllor för pinaler eller en tavla för verktygen. Tellbe förvaringssystem erbjuder smarta paket och skräddarsydda lösningar för grovförvaring i garage och trädgård. Varumärket som i dag säljs och marknadsförs av Jabo har flera nya smarta förvaringslösningar inför våren 2015.

Grunden till en ordnad tillvaro

Nytt för i år är att Jabo gjort det enklare för dig att få upp dina förvaringslösningar. Grunden till ditt Tellbesystem hittar du i Startpaket Bas. Här finns bärlisten som allt utgår från. Den skruvar du fast överst på väggen, hängskenor hängs sedan på bärlisten och skapar stommen. Paketet innehåller även skruv och plugg för smidig montering.

Komplett paket för hyllor

Kräver också Startpaket Bas

I år har Jabo tagit fram ett specialanpassat paket för trådhyllan som släpper igenom ljus och inte samlar på sig damm. Paket Trådhylla innehåller två par konsoler och två hyllplan för smidig förvaring.

En plats för dina verktyg

Kräver också Startpaket Bas

Verktygstavlan ger dig en tydlig överblick över dina verktyg. Tillsammans med den medföljande arsenalen av krokar och hållare får du enkelt upp dina verktyg på väggen, samtidigt som du skapat en platsbesparande miniverkstad.

Ordning bland skruvar och smådetaljer

Kräver också Startpaket Bas

Skapa ordning bland skruvar, brickor och andra smådetaljer med hjälp av Paket Plastback. Den smidiga lösningen innehåller en kombinationsskena som fästs på hängskenorna, därefter hänger du på plastbackarna som rymmer verkstadens smådetaljer. Paketet innehåller även tre enkelkrokar för smidig upphängning av allt från golfbagen till sladdar och redskap.

Fuktfri förvaring för däcken

Kräver också Startpaket Bas

Att äga bil i Sverige innebär dubbel uppsättning av bildäck. Att förvara dem upprätt en bit ovanför marken bidrar till fuktfria däck som håller längre samtidigt som det blir lättare att städa garaget. Paket Däckförvaring innehåller konsoler för att förvara fyra däck på väggen. Det medföljer även multikonsoler för förvaring av exempelvis skidor.

Skräddarsy din förvaring

Grunden till en ordnad tillvaro är väggfasta lösningar. Med Tellbes smarta startpaket för förvaring skapar du snabbt ordning och reda, utan långrandiga förberedelser. Vill du sedan utöka din väggfasta förvaring bygger du bara på efter behov.
Tellbes startpaket finns i följande varianter:
Lilla Startpaketet med ordning och reda för en lagom mängd verktyg.

Stora Startpaketet med ordning och reda för den händige med mycket verktyg.

Startpaket Fritid med ordning och reda för livets ljusglimtar.

Startpaket Trädgård med ordning och reda för trädgårdsredskapen.

Rymlig förrådsnyhet

Jabos förrådsnyhet för våren heter Assarp och är en knuttimrad byggnad på 12,3 m2 som med enkelhet sväljer både trädgårdsredskap och stora utemöbler.
Assarp kompletterar Jabos sedan tidigare redan stora urval av förråd där Tellbe förvaringssystem är ett utmärkt sätt att få riktig ordning och reda!

JABO WOOD PRODUCTS AB
JABO är Sveriges ledande tillverkare av träprodukter för hela trädgården. Hos oss hittar du kompletta byggsatser för friggebodar, attefallshus, förråd, garage, trädgårdsinredning, utelek och mycket mer. Det mesta av våra produkter tillverkar vi i vår egen fabrik i västgötska Ambjörnarp.

• jabo

Nordic Room Improvement (NRI) är en koncern som utvecklar, marknadsför och distribuerar interiör, exteriör och renoveringsprodukter till konsument och proffsmarknaden i Norden. Verksamheten bedrivs genom gruppens egna varumärken Lundbergs, Jabo och Duri som alla har marknadsledande positioner inom sina sortimentsområden.

Presskontakt Koncern VD NRI Group 0707-68 03 00

Presskontakt VD Jabo Nordic AB & Lundbergs Produkter AB 0707-599902