​Nordic Truckcenter öppnar nordiskt huvudkontor i Malmö

Nordic Truckcenter öppnar nordiskt huvudkontor i Malmö

Nordic Truckcenters nordiska satsning tar nu ytterligare ett steg. Vid halvårsskiftet flyttar huvudkontoret från Markaryd till Malmö och inviger ett nytt, gemensamt servicecenter för den nordiska koncernen. Det innebär att Nordic Truckcenter Group AB skapas och samtidigt tillträder Karin Thunström som koncernens nya CFO för att driva det nya centret.

– Genom att samla all ekonomi och administration till ett kontor kan vi erbjuda kunderna snabbare och bättre service, säger Mattias Nilsson, VD för Nordic Truckcenter.

Nordic Truckcenters visar fortsatt tillväxt i både Sverige, Norge och Finland och närmar sig en miljard i nordisk omsättning.

– Nu intensifierar vi vår satsning på en nordisk koncern

och skapar ett gemensamt huvudkontor i Malmö. Tidigare har ekonomi och administration varit utspridd i de olika länderna. Den ursprungliga verksamheten i Nordic Truckcenter AB blir kvar i Markaryd, där vi även kommer att utöka koncernens utrustningsverkstad, säger Mattias Nilsson.

CFO för det nya huvudkontoret blir Karin Thunström, som har arbetat som redovisningschef (CAO) på Nordic Truckcenter Group sedan i oktober. Hon har magisterexamen i ekonomi från Lunds universitet och har tidigare arbetat på KPMG som auktoriserad revisor i elva år.

– I mitt tidigare arbete har jag stor erfarenhet av stora globala koncerner och även bolag som likt Nordic Truckcenter rapporterar till en global koncern. Jag ser nu fram mot min nya roll som CFO – det är väldigt inspirerande att jobba med drivna och engagerade kollegor på ett bolag där det händer så otroligt mycket och där det är korta beslutsvägar, säger Karin Thunström.

För att understödja den nya, nordiska satsningen gör Nordic Truckcenter även förändringar i styrelsen, där Karin Thunström kommer att ingå tillsammans med Mattias Nilsson och styrelseordförande Jan Anker. Han är VD och ägare för Nordic Truckcenters moderbolag Royal A-ware, ett holländskt konglomerat vilka verkar på en global marknad och har sin huvudsakliga verksamhet inom livsmedelshandel och transport.

För mer information, kontakta:

Mattias Nilsson, 010-176 89 01, Mattias.Nilsson@nordictruckcenter.se

Karin Thunström, 010-176 89 25 , Karin.Thunstrom@nordictruckcenter.se

Läs mer på www.nordictruckcenter.com

Jan Anker är ägare och VD för Royal A-Ware Group där Nordic Truckcenter ingår.

Mattias Nilsson är medlem i den nya nordiska styrelsen och VD för Nordic Truckcenter Group.

Karin Thunström är ansvarig för den nya servicecentret, CFO för gruppen och styrelseledamot för Nordic Truckcenter.

• nordic truckcenter