​DAF delar ut utmärkelsen ”International Dealer of the Year 2020”

DAF delar ut utmärkelsen ”International Dealer of the Year 2020”

Den brittiska återförsäljargruppen Ford & Slater fick utmärkelsen ”DAF International Dealer of the Year 2020” vid DAF:s internationella återförsäljarmöte i Vilamoura i Portugal. Ford & Slater utmärker sig inom kundservice och är ledande aktör på den brittiska marknaden för lastbilar, reservdelar och finansiella tjänster. Groupe Lefevre i Frankrike fick utmärkelsen ”PACCAR Parts Europe International Dealer of the Year”, EBB Truck-Center i Tyskland fick utmärkelsen ”PACCAR Financial Europe International Dealer of the Year” och Cenkako i Litauen blev det första företag att få den nya utmärkelsen ”Used Truck Dealer of the Year”.

DAF International Dealer of the Year 2020

”För att bli framröstad till att få utmärkelsen ’DAF International Dealer of the Year’ måste återförsäljaren prestera utomordentligt bra och vara kunnig inom alla delar av verksamheten”, sa Harry Wolters, vd för DAF Trucks, vid prisutdelningsceremonin. ”För att få den här utmärkelsen måste man ha högsta kvalitet när det gäller kundnöjdhet och -service, samt företagsledning. DAF:s bästa återförsäljare är någon som utmärker sig vid försäljning och underhåll av nya och begagnade lastbilar och som vet bättre än någon annan hur man hjälper sina kunder att maximera intäkterna med hjälp av de tjänster som de som erbjuds av PACCAR Parts och PACCAR Financial.”

"DAF International Dealer of the Year Award 2020" delades ut av DAF Trucks president Harry Wolters och DAF Marketing & Sales Director Richard Zink  till Nigel och Tim Strevers, Ägare av Ford & Slater (Storbritannien).

​​”Återförsäljargruppen Ford & Slater i Storbritannien har starkt fokus på att förbättra kundupplevelsen och strävar ständigt efter att utöka sin verksamhet, till exempel genom att tillhandahålla proaktiv kundsupport via DAF Connect och genom att investera i fler servicestationer och utbildning för sina tekniker. Gruppen har också förbättrat sina verkstäders effektivitet på sina elva olika DAF-platser där de tillhandahåller den bästa möjliga servicen till sina kunder. Ford & Slater har varit ett föredöme för andra återförsäljare i många år. Den här brittiska återförsäljargruppen har ett professionellt och skickligt team som brinner för och strävar efter att uppnå förbättringar – år efter år. Beviset finns i den höga kundnöjdheten. Stort grattis till hela teamet!”

PACCAR Parts International Dealer of the Year 2020

”Återförsäljargruppen Groupe Lefevre bedriver verksamhet på tretton platser i Frankrike med målet att se till att kunderna alltid har tillgång till reservdelar. Det är det som gör företaget till ett perfekt exempel på utmärkt service”, sa Dick Leek, General Manager för PACCAR Parts Europe. ”Tack vare den oöverträffade tillgången på reservdelar och de smarta e-handelslösningarna hjälper Groupe Lefèvre sina kunder uppnå högsta möjliga effektivitet och drifttid. Groupe Lefevre söker ständigt efter nya idéer och är alltid villiga att anamma initiativ från PACCAR Parts för att öka kundnöjdheten ännu mer, som TRP-serviceplatsen i Vesoul och det aktiva stödet för programmet PACCAR Parts Fleet Services för internationella vagnparker.”

Alexis och Fabrice Lefevre, ägare av den franska Groupe Lefevre erhåller PACCAR Parts International Dealer of the Year Award 2020 från Dick Leek, PACCAR Parts Europe General Manager.

PACCAR Financial Europe International Dealer of the Year 2020

DAF-återförsäljaren EBB Truck-Center i Tyskland är välförtjänt vinnare av utmärkelsen ”PACCAR Financial Europe International Dealer of the Year” enligt Gerrit-Jan Bas, vd för PACCAR Financial Europe. ”Den här återförsäljaren vet exakt vad kunderna behöver för att vara framgångsrika – hos EBB Truck-Center är kunden alltid kung. Teamet tillhandahåller rätt lastbil för varje jobb i kombination med tydlig finansiella planer och skräddarsydda reparations- och underhållskontrakt. Med andra ord: fullständiga transportlösningar som ger maximal avkastning för kunderna.”

Årets finansiella internationella återförsäljare PACCAR 2020 är EBB Truck-Center i Tyskland. På bilden: Representanter EBB Truck Center och Gerrit-Jan Bas, Managing Director PACCAR Financial Europe.

DAF Used Truck International Dealer of the Year 2020

Den första utmärkelsen i den nya kategorin ”DAF Used Truck International Dealer of the Year” tilldelades till DAF-återförsäljaren Centako i Litauen. Gerrit-Jan Bas, vd för PACCAR Financial Europe och även ansvarig för programmet PACCAR Financial Europe sa följande: ”Försäljning av begagnade lastbilar kräver engagemang och fokus. Man måste hitta den bästa möjliga lösningen för kundernas transportbehov. Cenkako har tagit det på största allvar och har skapat en professionell organisation för begagnade lastbilar. De är övertygade om att det är vad som krävs för att vara framgångsrika på lång sikt, även när det gäller att sälja nya lastbilar. Centako ser till att matcha fordonen med användningsområdet och är också aktiva i utvecklingen av tjänster, särskilt för begagnade lastbilar, för att se till de nya ägarna får maximal avkastning på sin investering. De får också mycket höga betyg i nästan alla andra delar av återförsäljarverksamheten.”

DAF: s internationella återförsäljare av begagnade lastbilar för året 2020 går till Litauen. General Manager Audrius Grazenas för DAF-återförsäljaren Centrako accepterade priset från representanter från DAF Trucks.

Förutom ”International Dealer of the Year Awards 2020” fick följande återförsäljare en ”Gold Award” för sin utmärkta återförsäljarprestation:

Turbo’s Hoet Group i Bulgarien

Ciron i Frankrike

Hiltl Fahrzeugbau i Tyskland

De Burgh i Nederländerna

Van Tilburg-Bastianen Group i Polen

DAF Trucks N.V. ett dotterbolag inom det amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar – är en ledande tillverkare av lätta, medeltunga och tunga lastbilar. DAF erbjuder ett komplett sortiment av traktorenheter och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning. DAF är också en ledande leverantör av tjänster: MultiSupport reparations- och underhållsavtal, finansiella tjänster från PACCAR Financial och en förstklassig reservdelsservice genom PACCAR Parts. Dessutom utvecklar och tillverkar DAF komponenter som axlar och motorer för bussar och karosstillverkare över hela världen. DAF Trucks N.V. har produktionsanläggningar i Eindhoven (Nederländerna), Westerlo (Belgien), Leyland (Storbritannien) och Ponta Grossa (Brasilien) samt 1 100 återförsäljare och serviceställen i och utanför Europa.

Eindhoven januari 2020

För ytterligare information: