Gregor van der Mark to lead DAF’s Scandinavian activities

DAF Trucks announces the appointment of Gregor van der Mark as the new Managing Director for its marketing and sales activities in Scandinavia. With this strategic decision, DAF Trucks reaffirms its commitment to further expanding its market share in Denmark, Finland, Norway and Sweden.

Gregor van der Mark (58) has been working for DAF for 18 years. The born Dutchman has spent the last 8 years successfully spearheading the startup of the Turkish DAF sales unit. His experience in developing and expanding market presence aligns seamlessly with DAF Trucks’ strategic mission to become the undisputed largest import brand in Scandinavia.

Van der Mark expressed his enthusiasm for being appointed to the pivotal position, where he will focus on DAF Trucks’ aim to achieve success in Scandinavia. “I will be driving market share initiatives and network development to make a significant impact.”

“We are thrilled to welcome Gregor van der Mark as the Managing Director for Scandinavia. His extensive background and proven track record make him an ideal candidate to increase DAF’s market share in this important region. With his leadership, we are confident in achieving new milestones and fortifying our position in Scandinavia,” said Rogier van de Garde, Director North West at DAF Trucks NV.

DAF Trucks N.V.— a subsidiary of PACCAR Inc, a global technology company that designs and manufactures light, medium and heavy-duty trucks. DAF provides a full range of tractor units and vocational trucks, offering the right vehicle for every transport application. DAF is also a leading provider of services, including MultiSupport repair and maintenance contracts, financial services from PACCAR Financial and a first-class parts delivery service from PACCAR Parts.

Eindhoven, January 8, 2024

Note to editors only

For more information:

DAF Trucks N.V.

Corporate Communication Department

Rutger Kerstiens, +31 40 214 2874

www.daf.com

Nordic Truckcenter är en division inom koncernen Royal A-Ware som är en global ledare inom transport och livsmedelssektorn. Ett familjeägt konglomerat med sin bas i Nederländerna. Royal A-Ware utvecklar, tillverkar och marknadsför allt ifrån ost till transporttjänster. Bolaget omsätter 15 miljarder och har 2500 medarbetare i ett 20-tal länder.

Nordic Truckcenter är generalagent för DAF Trucks i Sverige och ansvarar för försäljning och serviceverksamhet i hela landet. Vi har 36 servicepartners runt om i Sverige och kontor i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Helsingborg och huvudkontor i Malmö. Vårt erfarna team erbjuder omfattande service och support för att möta dina behov av DAF-lastbilar. Vi finns här för att hjälpa dig på bästa möjliga sätt.