TJ Fordonsservice inviger Södertäljes första TRP-butik

TJ Fordonsservice inviger Södertäljes första TRP-butik

Den 15 februari inviger TJ Fordonsservice AB sin nybyggda TRP-butik för reservdelar och tillbehör till tunga fordon. Etableringen innebär ett utökat samarbete med Nordic Truckcenter, som därmed kan erbjuda reservdelar i hela Stockholmsregionen.

Välkommen på pressvisning av den nya butiken 11.30 fredag 15 februari på Pålhagsvägen 4 i Södertälje!

Truck & Trailer Parts (TRP) är världens största leverantör av reservdelar till tunga fordon. Sortimentet innehåller över 150 000 reservdelar och tillbehör till tunga fordon, lastbilar av alla fabrikat samt släp och trailers.

– Förutom den egna butiken i Markaryd introducerade vi även ifjol ett rikstäckande servicenätverk för alla fabrikat av tunga transportfordon. Under 2018 ökade vi vår omsättning med 20 procent och satsningen fortsätter, säger Veronica Sköld, affärsområdeschef på Nordic Truckcenter.

TJ Fordonsservice utför service och reparationer på samtliga tunga och lätta lastbilar, och är sedan tidigare en auktoriserad DAF-verkstad. Nu etablerar man alltså ett lager med TRP-reservdelar för samtliga fabrikat av tunga fordon. Samtidigt blir TJ Fordonsservice en del av TRP-nätverket och kommer att utföra service och reparationer för TRP-kunder samt hantera serviceavtal och garantier.

– Det innebär att vi nu täcker hela Storstockholm eftersom Cuwab Verkstad i höstas öppnade en TRP-butik i Järfälla.

Under invigningen finns representanter från DAFs lastbilsförsäljning på plats, och det finns även möjlighet att provköra de senaste modellerna.

För mer information och anmälan, kontakta

Veronica Sköld, 0707-81 97 17, veronica.skold@nordictruckcenter.com

Läs mer på www.nordictruckcenter.com

DAF Trucks N.V. är ett dotterbolag inom amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av dragbilar och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning.

Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks

Presskontakt Marketing Manager PR & Kommunikation +4670-092 35 86

Nordic Truckcenter Group representerar lastbilstillverkaren DAF och IVECO - Just trucks!

Nordic Truckcenter är en division inom koncernen Royal A-Ware som är en global ledare inom transport och livsmedelssektorn. Ett familjeägt konglomerat med sin bas i Nederländerna. Royal A-Ware utvecklar, tillverkar och marknadsför allt ifrån ost till transporttjänster. Bolaget omsätter 15 miljarder och har 2500 medarbetare i ett 20-tal länder.

Nordic Truckcenter representerar lastbilstillverkarna DAF och IVECO. Det innebär att man har ett produktutbud som omfattar allt ifrån IVECO Daily, ett fordon som täcker in viktsegmentet 3,3–7,2 ton, till den tyngsta DAF:en som har en totalvikt på 32 ton och väl över 500 hk.