Lisa Karlsson Bruzelius tillträder som VD den 3 april för Youty Group

Skönhetsbolaget Youty Group anställer ny vd – värvar Lisa Karlsson Bruzelius

Lisa Karlsson Bruzelius tillträder som VD den 3 april för Youty Group, som består av skönhetssajterna Nordicfeel, Eleven och Blush. Med rekryteringen tar bolaget ytterligare ett steg mot att bli det ledande e-handelsbolaget inom skönhet och hälsa i Norden.

– Vi är mycket glada över vår rekrytering av Lisa som kommer bli en bra ledare till det kompetenta teamet vi har idag. Lisas e-handelserfarenhet i kombination med hennes breda kompetens från olika branscher gör att vi är trygga med att hon tar bolaget vidare mot nya framgångar, säger Christina Tillman, styrelseordförande på Youty Group.

Lisa Karlsson Bruzelius tillträder som ny VD på Youty Group den 3 april. Hon kommer närmast från rollen som vice VD och COO på design- och heminredningsaktören Royal Design Group. Dessförinnan har hon innehaft flera ledande befattningar hos Resia Travel Group, Moderna Försäkringar och Telenor.

– Jag ser fram emot att leda Youty Group genom företagets nästa fas. Jag brinner för att leverera försäljning och resultat genom en riktigt vass kundupplevelse och ser att Youty Group har stora möjligheter till fortsatt framgång. Att bygga ett både större och lönsammare företag tillsammans med det starka teamet som finns på plats, kommer bli en väldigt rolig resa, säger Lisa, tillträdande VD på Youty Group.

För mer information, kontakta:
Christina Tillman, styrelseordförande
christina@stocksundet.com

Youty Group är en av Nordens största e-handlare inom skönhet och grundades 2020 genom sammanslagningen av de tre nordiska onlineaktörerna Nordicfeel, Eleven och Blush. Tillsammans omsätter bolagen över 700MSEK och största ägare är Verdane.