Smidiga redskap för effektiv grönyteskötsel

När våren drar in blir det mycket att göra. Spåren efter vintern ska tas bort, och för  växter, buskar och träd m.m. gäller det att ge dem de bästa förutsättningarna.

NORDICC AB kan erbjuda redskapen till dessa jobb. De tillverkas av Slanetrac som är beläget på Irland - Den gröna ön. Med andra ord - de vet vad de pratar om när det gäller grönyteskötsel!

Största delen av redskapen är tillverkade av ett stål från SSAB, Domex 460. Detta medför att de är riktigt starka och tål tuffa tag.

Några av redskapen som finns i utbudet:

Häcksax för grävmaskin

Häcksaxarna finns i längderna 1500- och 1800 mm. Andra längder kan tillverkas på förfrågan. De finns med olika hydraulmotorer för att passa optimalt med just den maskin ni använder. Klarar av grentjocklekar upp till 40 mm. Redskapsfästet sitter med 1 bult, det är alltså enkelt att byta om man t.ex byter maskin längre fram, eller har flera olika maskiner.

Häcksax för kompaktlastare och traktor

Vill man använda vår häcksax men med lastare eller traktor istället så finns det armsystem för det. Till de mindre lastarna med färre hydrauluttag medföljer det en elventil så att man kan utnyttja de olika funktionerna. För traktorer ingår det 9 meter långa hydraulslangar så att man kan använda sig av traktorns bakre hydrauluttag för jämn och stark drift. Fästen till alla olika lastare finns.

Buskröjare för grävmaskin

Med buskröjaren kan man både rensa upp i diken och slänter m.m., men eftersom den använder sig av knivar iställer för kätting eller slagor kan man även klippa och ansa häckar, buskar m.m. med ett riktigt fint slutresultat. Finns i 2 bredder, 800 mm och 1000 mm. Den mindre modellen har 2 knivar som sitter monterat på en rund skiva. Den bredare modellen har 4st knivar där de sitter 2 och 2 på höjden, det blir alltså en väldigt bra mulchningseffekt. Samma typ av fäste som till häcksaxarna, enkelt utbytbart med 1 bult. Mellan hydraulmotorn och tallriken med knivarna sitter det en växellåda, detta gör att du kan köra med hög kapacitet på låga varvtal.

Ogräsborste

Riktigt kraftig borste som gör livet surt för allt man inte vill ha på marken. Finns med 3 olika borsttyper:

Enkel borste av stålborst, 450 mm i diameter

Trippel borste av stålbort, 750 mm i diameter

Enkel borste med 24st kraftiga penselborst i stål, 450 mm i diameter

Samma fäste som övriga redskap, sitter med 1 bult. Mellan hydraulmotorn och trissan sitter det en växellåda som möjliggör effektiv sopning på låga varvtal. Orgräsborsten kan även monteras på samma armsystem som används till häcksaxarna.

Vi på NORDICC gillar redskap och lösningar som gör allt det du redan gör, fast smartare.

Job Done. Better.

Kontakta oss på 0372-129 99 eller contact@nordicc.se så hjälper vi er mer än gärna!