Nordic Lottery tar över marknadsföringen och försäljningen av Landlotten

Nordic Lottery tar över marknadsföringen och försäljningen av Landlotten

Nordic Lottery förvärvar lotterikonceptet från LRF Media och tar därmed helhetsansvaret för såväl drift som försäljning av Bygdegårdarnas lotteri Landlotten.

Bygdegårdarnas Riksförbunds lotteri Landlotten startades 2015 med LRF Media som upphovsmakare och marknadsansvariga och med Nordic Lottery som underleverantör och driftspartner. 1 januari 2020 valde LRF Media att kliva ur samarbetet och Nordic Lottery fick Bygdegårdarnas förtroende att ansvara även för försäljning och marknadsföring av skraplotten.

- Vi är mycket glada över att få till stånd ett ännu tätare samarbete med Bygdegårdarnas Riksförbund och därigenom kunna stödja deras viktiga arbete runt om i landet. Att hantera omställningen till det nya licenssystemet och bygga en långsiktigt stabil nivå på överskotten från lotteriet till Bygdegårdarna kommer att vara vårt initiala fokus, säger Jonas Lindholm VD för Nordic Lottery

Landlotten är en skraplott som lanserades sommaren 2015. Överskottet från lotteriet går oavkortat till Bygdegårdarnas Riksförbund, som i sin tur delar ut pengarna till insatser för landsbygden, allt från satsningar på ungdomsverksamhet till digitalisering.

Ämnen

Nordic Lottery är ett operatörsbolag med lång erfarenhet av att hjälpa allmännyttiga ideella organisationer att sköta sin lotteriverksamhet. Företaget är tillsammans med dotterbolagen Lottericentralen, Ideella Spel och Spelparken Nordens ledande aktör inom uppdragslotterier.

Jonas Lindholm

Presskontakt VD Nordic Lottery

Välkommen till Nordic Lottery !

Nordic Lottery är ett operatörsbolag med lång erfarenhet av att hjälpa allmännyttiga ideella organisationer att sköta sin lotteriverksamhet. Företaget är nordens ledande aktör inom uppdragslotterier.

Nordic Lottery