Nordic PM´s huvudkontor i Nacka.

Andra förvärvet på kort tid när Nordic PM köper upp Emterfors El

Nordic PM växer ytterligare med det andra förvärvet på kort tid. Under föregående vecka stod det klart att även elbolaget Emterfors El Entreprenad AB ansluter sig.

I månadsskiftet annonserades att Nordic PM förvärvar Facility Management-bolaget Nativus. Förra veckan stod det klart att även elbolaget Emterfors El Entreprenad AB förvärvas. Tanken är att Emterfors El inom en snar framtid kommer att fusioneras in i det befintliga dotterbolaget Installationsproffsen. Därigenom kan Nordic PM erbjuda marknaden ett komplett utbud av elinstallationer, fiber- och nätverkstjänster samt ljud- och bildinstallationer.

Nordic PM och Emterfors El har ett mångårigt samarbete bakom sig genom leverans av totalentreprenader inom elinstallationer och elservice samt nätverks- och fiberinstallationer till fastighetsägare och hyresgäster. Christer Emterfors, som startade bolaget för mer än 20 år sedan, kommer att arbeta kvar inom företaget fram till årsskiftet.

Vi ser genom detta förvärv en möjlighet att bredda vårt utbud till att även innefatta energiutvärdering, energioptimering och fastighetsautomation, vilket går helt i linje med strävan att utveckla vårt hållbarhetsarbete, säger Nordic PM’s vd Jeanette Öhrn.

Vi på Nordic PM är fastighetskonsulter som förvaltar och förädlar fastigheter som om de vore våra egna. Verksamheten är i huvudsak uppdelad i affärsområdena fastighetsförvaltning, lokaluthyrning, fastighetstransaktioner och analys.