Fastigheten i centrala Uddevalla.

Nordic PM hyr ut ytterligare 2 400 kvm vid Uddevalla Hamnterminal

Över 5 000 kvm uthyrt när Nordic PM tecknar nytt avtal med befintlig hyresgäst och samtidigt knyter ny aktör till fastighet i centrala Uddevalla.

I början av 2022 kunde Nordic PM presentera en uthyrning om över 2 700 kvm till Gymkompaniet Sverige AB. Nu utökas hyresavtalet och gymgrossisten hyr ytterligare 1 300 kvm i fastigheten Koppersberg 2. Tillträde till de totalt ca 4 000 kvm stora lokalerna sker i maj 2022.

Till samma fastighet, belägen invid hamnterminalen i Uddevalla, har Nordic PM nu även tecknat ett hyresavtal med Bastionens däckpool Uddevalla AB. Aktören flyttade nyligen in sin verksamhet i de nya lokalerna om ca 1 100 kvm.

Nordic PM, som hyr ut och förvaltar fastigheten på uppdrag av Företagsparken, ämnar bredda utbudet inom industri, handel, lager och logistik ytterligare framöver. Mer information om vakanserna på området finns att hitta här.