Premiär för webbversionen av larmsystemet BMS (Bird Message Service)

Nu finns en webbversion av larmsystemet BMS (Bird Message Service) tillgänglig för alla fågelintresserade.

BMS är Club 300:s larmsystem för fåglar som är utvecklat i samarbete med Nordicstation AB. Med hjälp av BMS kan du skicka larm till andra fågelskådare om du upptäcker någon raritet där du befinner dig, du tar även emot larm från de ca 1600 fågelskådare runt om i landet som redan idag använder BMS.

Den nya webbversionen kan köras på alla mobiltelefoner med webbläsare, oavsett operativsystem och är således tillgänglig för Iphones, Android- mobiler, andra Smartphones samt för äldre mobilmodeller som man tidigare inte kunnat använda BMS på.

Under Kristi himmelfärd kommer Nordicstation finnas på plats under tälthelgen på Ölands södra udde nere vid Ottenby tillsammans med Club 300. Tälten står uppställda fredagen den 14 maj kl. 09-14 och lördagen den 15 maj kl. 07-12 där representanter finns tillgängliga för att svara på frågor eller hjälpa er komma igång med larmsystemet. Välkomna!

För mer information går det bra att besöka www.club300.se

• Friluftsliv

• fågelskådare
  • tälthelg
  • öland
  • bms
  • bird message service
  • nordicstation
  • club 300
  • mobilteknik
  • meddelandesystem
  • mörbylånga
  • ottenby
  • fågelstation
  • fågel

• Kalmar

Nordicstation har levererat flera lösningar inom Business Intelligence till banker och försäkringsbolag. Vi har skapat möjligheter för användaren att analysera målgrupper, risker, handel, produkter etc. Nyckeln till vår framfång ligger i att vi ställer höga krav på våra konsulter som tar ansvar för de kundleveranser vi har åtagit oss. Detta har genererat nöjda kunder och långsiktiga samarbeten.