Nordifa önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År!

Blog post -

Nordifa önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År!

2023 har på många sätt varit ett omvälvande år, både nationellt och internationellt. Nordifa har drabbats på flera olika sätt, dels av drastiskt höjda råvarupriser, dels av den oförutsägbara energiprisutvecklingen.

Men vi ser framåt - under året har vi bland annat investerat i ökad produktionskapacitet för specialprodukter vilket inneburit fördelar för många kunder i form av kortare leveranstider.

Den här effektiviseringen fortsätter, men vi vill uppmana de kunder där våra produkter är verksamhetskritiska att lägga sina beställningar i god tid och gärna ta till lite extra marginaler.

Vi ser fram mot ett fortsatt gott samarbete under 2024. Har du förslag som kan göra vårt samarbete smidigare, snabbare och enklare är dina synpunkter extra välkomna.

Varma jul- och nyårshälsningar

Vännerna på Nordifa

Robert Bornefalk

Press contact Försäljning

DETTA GÖR NORDIFA UNIKT !

Nordifa's industrial facility is located in Halmstad in the South of Sweden. Nordifa is the sole manufacturer of technical textiles in the Nordic region with a complete in-house production chain, from fibre to function.The rational production plant covers 15,000 m2 and meets the high-est environmental standards.
Nordifa operates in four busi-ness areas.

• Advanced textile machine components
• Filtration and industrial supplies