Snart träffas filtreringsproffs från hela världen i Köln.

Sedan många år är Filtech i Köln den fackmässa för filtrering som samlar flest besökare och utställare från hela världen. Förutom mässdelen, som förra gången lockade över 300 utställare, genomförs en gedigen konferens med drygt 200 föredrag kring olika aspekter på filtrering. Filtech 2019 arrangeras mellan den 22 och 24 oktober.

Förutom det självklara - att följa den tekniska utvecklingen och träffa leverantörer, partners och kunder - har Nordifa flera skäl att finnas på Filtech 2019.

Filtech 2019 är den officiella startpunkten för vårt samarbete med USA-företaget Bondex, vars unika filtermaterial Hydrolox ger slutkunderna fördelar inom viktiga områden som kapacitet, avskiljningsgrad, tryckfall och porstorlek. Hydrolox-sortimentet, som kompletterar vår egen tillverkning av högpresterande filtermedia, finns i en rad olika råmaterial och även i kombination med PTFE-membran. Läs mer på https://www.bondexinc.com/hydro-entangled-non-wovens/hydrolox/

I tillverkaren ACG Kinna Automatics monter kan besökarna studera den nya helautomatiska filterslanglinjen som efter mässan kommer att installeras på Nordifa. Linjen syr eller svetsar, mäter, kapar och märker filterslangar i olika material och dimensioner. Den innebär ett rejält lyft för både produktivitet och kvalitet hos oss.

Du hittar info om konferensprogrammet på https://filtech.de/conference/conference-programme-2019. Vi bevakar givetvis de konferenser som kan vara av intresse för oss själva eller våra kunder. Vill du veta mer om någon av konferenserna, eller vad någon av utställarna exponerar - hör av dig så lovar vi att hålla ögon och öron öppna.

Robert Bornefalk                       David Ahlkvist                    Björn Åberg

+46 (0)70-6908050                    +46 (0)72-2121038            +46 (0)73-0662139

robert.bornefalk@nordifa.se     david.ahlkvist@nordifa.se bjorn.aberg@nordifa.se

Robert Bornefalk

Press contact Försäljning

DETTA GÖR NORDIFA UNIKT !

Nordifa's industrial facility is located in Halmstad in the South of Sweden. Nordifa is the sole manufacturer of technical textiles in the Nordic region with a complete in-house production chain, from fibre to function.The rational production plant covers 15,000 m2 and meets the high-est environmental standards.
Nordifa operates in four busi-ness areas.

• Advanced textile machine components
• Filtration and industrial supplies