Vill du slippa problem under driftstoppet i sommar?

Vill du slippa problem under driftstoppet i sommar?

Prata filterservice och filter med Nordifa redan nu.

Innan du vet ordet av är det sommar. Då ska allt som ska utföras under semesterstoppet vara planerat och förberett. Det är därför som vi skriver till dig redan nu. Fem saker vill vi lyfta fram:

1.Varenda år jobbar vi för högtryck veckorna före semestern. Ändå är det alltid någon som glömt att beställa filtermedia och som hamnar sist i kön. Beställ redan nu, så vet du att du får dina produkter i tid.

2.Det är likadant med beställning av servicejobb – demontage och montage av filter, inspektioner, emissionsmätningar, läcksökning osv. Först till kvarn gäller!

3.Det har hänt mycket på filtermediaområdet. Vi har utvecklat en rad finfibriga material som har större aktiv filteryta, ger bättre flöde, lägre tryckfall och lägre emissioner. Är du inte riktigt nöjd med de filtermaterial du har – slå en signal så besöker vi dig och pratar igenom dina önskemål. Vi lovar inga underverk, men det senaste året har vi löst knepiga filtreringsproblem åt rätt många företag i olika branscher.

4.Glöm inte bort tillbehören – stödkorgar, kassetter, ramar etc. Nya fina filtermedia på gamla rostiga korgar är att kasta pengar i sjön!

5.Fler och fler har upptäckt att driften av stoftfilter kostar stora pengar. Vi kan hjälpa dig att hitta en optimal balans mellan tryckfall och livslängd vilket ger lägre energiförbrukning och därmed lägre kostnader.

Nu har du bollen – välkommen! Du hittar rätt kontaktpersoner på nordifa.se

NORDIFA AB

Robert Bornefalk

035-17 48 00,sales@nordifa.se

Robert Bornefalk

Press contact Försäljning

DETTA GÖR NORDIFA UNIKT !

Nordifa's industrial facility is located in Halmstad in the South of Sweden. Nordifa is the sole manufacturer of technical textiles in the Nordic region with a complete in-house production chain, from fibre to function.The rational production plant covers 15,000 m2 and meets the high-est environmental standards.
Nordifa operates in four busi-ness areas.

• Advanced textile machine components
• Filtration and industrial supplies