Pressmeddelande -

Nordisk Bevakningstjänst skriver nytt avtal med Livrustkammaren och Hallwylska museet

Nordisk Bevakningstjänst har genom ny upphandling fått förtroendet att bevaka två stycken nya objekt, Livrustkammaren samt Hallwylska museet. Avtalstiden löper i två år med möjlighet till förlängning ytterligare två år. Beräknat avtalsvärde inklusive optionsår är ca 7 MSEK.

- Historien kring dessa två objekt är fantastisk, säger Håkan Isaksson VD för Nordisk Bevakningstjänst. Livrustkammaren är Sveriges äldsta museum och Hallwylska museet räknades som en av rikets främsta privata bostäder i slutet av 1800-talet. Vi är förstås mycket glada över detta förtroende och väldigt ödmjuka inför uppgiften, avslutar han.

Läs gärna mer om våra nya objekt här:

Livrustkammaren

Hallwylskamuseet