Nu släpps Nordisk Designskolas remake- kollektion på Gina Tricot!

Remake- kollektionen är resultatet av ett spännande samarbete mellan Gina Tricot och Nordisk Designskola. Under två intensiva veckor har Nordisk Designskolas studenter omarbetat plagg framtagna av överskottsprodukter från Gina Tricot. Sammanlagt har Nordisk Designskolas studenter skapat cirka 2500 färdiga plagg under dessa två veckor.

”Vi på Gina Tricot är mycket glada att vi lyckats hitta ett så intressant sätt att ta hand om vårt överskott och hoppas samtidigt att samarbetet ska fördjupa vår relation med vår lokala designutbildning.” – Anna Appelqvist, inköps- och designchef på Gina Tricot.

Idag, den 8:e mars, släpps remake- kollektionen i åtta utvalda Gina Tricot- butiker i: Berlin, Borås, Göteborg (Kompassen), Jönköping, Köpenhamn (Kobmagergade), Malmö (Storgatan), Stockholm (Götgatan) och Uppsala city.

”Inspirationen till hela kollektionen kommer självklart från globala trender. Det gäller som alltid att snappa upp vad som är aktuellt just nu. Det intressanta för studenterna i arbetet med plaggen har varit att ta tillvara på sin egen inspiration. Som designer handlar det om att tro på sig själv och samtidigt kunna justera det som produceras så att det motsvarar målgruppens förväntningar och krav”  - Minna Engström Heino, rektor på Nordisk Designskola.

För mer information vänligen kontakta:

Minna Engström Heino, rektor Nordisk Designskola. Mail: minna@nordiskdesignskola.se. Mobil: +46 705130675