DENJO DOGS X DOG BAKERY POP-UP PÅ NK STOCKHOLM

DENJO DOGS X DOG BAKERY POP-UP PÅ NK STOCKHOLM

DENJO DOGS X DOG BAKERY PÅ NK STOCKHOLM

Nu öppnar Denjo Dogs och Dog Bakery Stockholm Pop Up-butik på NK Stockholm.

I butiken finns utvalda och exklusiva julklappar till de fyrbenta familjemedlemmarna. Denjo Dogs erbjuder bland annat stilrena accessoarer i form av hundflugor och scarves, sydda av spillmaterial från Eton Shirts, namnbrickor i äkta mässing tillverkade i samma fabrik som Nobelmedaljerna, samt hundporslin framtaget i samarbete med Mateus. Dog Bakery Stockholm, som är Sveriges första hundbageri, finns här med en mängd godsaker som vackra julboxar med bland annat hundpepparkakor och lussevovvar anpassade för hundar, både till utseende och innehåll. Samtliga ingredienser som används är godkända av Jordbruksverket.

”Att få forma årets Jul för människans bästa vän tillsammans med Denjo Dogs och NK känns väldigt roligt. Kombinationen av att NK har en lång historia att välkomna hundar och den otroliga julatmosfär som lyser upp staden härifrån varje år gör att det skall bli oerhört kul att möta alla hundägare få delta i att få förgylla deras och deras hundars jul”, säger Peter Svensson på Dog Bakery.

”Det är fantastiskt kul att vara tillbaka på NK och få möjlighet att fira hundarnas jul tillsammans med Dog Bakery Stockholm. Nordiska Kompaniet är en magisk plats under julen och vi ser verkligen fram emot att få julstöka med alla hundar och deras familjer hela vägen fram till jul. Butiken är fylld med mysiga och hållbara hundbäddar, varma hundtäcken och vackra halsband, koppel och accessoarer”, säger Robin Grann på Denjo Dogs.

Välkommen till hundarnas jul och Denjo Dogs x Dog Bakery Stockholm på NK Stockholm, nedre plan. Pop Up-butiken är på plats till och med 23 december.

Om Denjo Dogs
Denjo Dogs grundades 2017 med visionen att bli det globalt ledande hundvarumärket för hållbara, funktionella och stilrent designade hundtillbehör. Denjo Dogs erbjuder ett noggrant utvalt sortiment av hundtillbehör för den medvetna hundfamiljen. I butiken på NK i jul erbjuds utvalda favoriter från sortimentet, bl.a. Denjos bästsäljande hundbäddar, stilrent designade hundjackor, och accessoarer till julen såsom röda sammetsflugor, namnbrickor och mycket mer.

Om Dog Bakery Stockholm
Ett hundbageri med handbakat och lokalproducerat hundgodis som startades i Stockholm 2019. Bageriet tar under julen 2021 med sig deras allra smaskigaste och juligaste produkter till butiken på NK för att förgylla julen för alla medlemmar i familjen. Produkter som säljs på NK under julen är bland annat en smaskig julbox för hunden som lämpar sig perfekt under årets julgran för alla hundälskare, innehållandes Hundepparkakor, Lussevovvar, Hundöl, Pupcorn (popcorn för hundar poppade i laxolja) och Christmas Snack Treats (handbakat och juligt belöningsgodis). Utöver Julboxen kan NK:s kunder och hundvänner handplocka sitt eget hundgodis, så som veganska hundben och hundanpassade Hallongrottor. Dog Bakery Stockholm är godkända av Jordbruksverket som fodertillverkare.