Det amerikanska shapewear‐fenomenet SPANX exklusivt på NK.

SPANX LANSERAS EXKLUSIVT PÅ NK

Det amerikanska shapewear fenomenet SPANX lanseras på NK idag. SPANX startade en underklädesrevolution i USA då de introducerade underkläder i innovativa material, med snygg design som dessutom slimmar figuren samtidigt som de är bekväma. SPANX används av kvinnor med olika figurer, från trådsmala till storlek XXL.

SPANX lanseras exklusivt på NK Damunderkläder på NK i både Stockholm och Göteborg.

Hollywoodkvinnor som Beyonce’, Gwyneth Paltrow, Jennifer Aniston, Katie Holmes, Nicole Kidman och Oprah Winfrey  använder alla SPANX.

Med SPANX får du den perfekta silhuetten och SPANX används både för att slimma kroppen men också som magiska under så att klänningar faller snyggt och för att dölja troskanter bland annat.

SPANX startades av Sara Blakely år 2000, då hon klippte av fötterna på ett par strumpbyxor och använde dem under byxor. Syftet var att slimma låren, dölja troskanter och få en perfekt silhuett. Samma år vann hon pris för sitt patent på den modellen, som är föregångare till Power Panties, som idag är den bäst säljande produkten i sortimentet.

Sara Blakely använde sina sparpengar på 50 000 kr för att starta tillverkningen av SPANX år 2000, idag omsätter företaget 150 miljoner dollar.

SPANX, som började med slimmande strumpbyxor utan fötter, erbjuder idag ett brett sortiment med allt från strumpbyxor till leggings, bh, trosor, underklänningar och underkjolar.

Sara Blakely har tilldelats ett flertal priser, bland annat för årets entreprenör av Ernst & Young och hon har fått 750 000 dollar av Richard Branson, för pengarna startade hon en fond som hjälper unga kvinnliga entreprenörer.