Exklusiv doftlansering på NK Kosmetik i Stockholm.

Exklusiv doftlansering på NK Kosmetik i Stockholm.

Exklusivt på NK Kosmetik i Stockholm finns nu  L’Artisan Parfumeur’s senaste doft Séville à l’Aube.

Séville à l’Aube

L’Artisan hämtar gärna inspiration till sina dofter från litteraturen. Denna gång fastnade deras parfymör Bertrand Duchaufour för en historia berättad av Denyse Beaulieu. Historien utspelar sig i Sevilla under den ”heliga veckan/Holy Week – (dymmelveckan?) när staden fylls med dofter från rökelse och levande ljus som människorna tänder i kyrkorna och som blandas med dofterna av söta apelsinblommor som blommar på träden och lavendel. I historien utspelar sig en passionerad kärlekshistoria i denna atmosfär och detta har översatts av Bertrand till parfymen.

För mer information och pressmaterial kontakta:

Karin Salegård
DEPARTMENTS & STORES EUROPE AB