ASCARO och Oscar Arrsjö från NK Padel & Social by ASCARO lanserar världens första premiumkollektion för padelspelare

Nu lanseras ASCARO Collection – en klädeskollektion med skandinavisk stilren design anpassad för padelsportens rörelsemönster. ASCARO är ett premiumvarumärke för padelspelare som bara nöjer sig med det bästa. Kollektionen lanseras den 26 augusti och finns att köpa exklusivt på NK Padel & Social by ASCARO, NK Sport och online.

ASCARO Collection grundades efter en avsaknad av funktionella padelkläder i linje med dagens stilfulla träningsmode. Grundaren Oscar Arrsjö och hans team, som själva beskriver sig som padelnördar, tyckte att modet sett rätt trist ut på många padelbanor med skrikiga färger, stora logotyper och gamla fotbollströjor. Med klädesvarumärket målar ASCARO padelvärlden svart och de beskriver deras kollektion som skandinavisk, minimalistisk och stilren.

– Jag kände att det behövdes alternativ i padelmodet och i takt med att padelsporten breder ut sig vill vi vara med och definiera det. Vi är inte ännu ett i raden av modemärken som släpper en padelkollektion, utan vår ambition är att revolutionera padelsporten genom att tillföra ett premiumsegment för den medvetna kunden, säger Oscar Arrsjö, grundare av ASCARO.

ASCARO ligger sedan tidigare bakom den exklusiva padelanläggningen NK Padel & Social by ASCARO på NK Parkadens tak i Stockholm, som invigdes i april tidigare i år och blev omskrivet runt om i världen. Som en hyllning till andra svenska padelentreprenörer har alla plagg i kollektionen modellnamn efter Sveriges vackraste padelbanor.

Klädkollektionen är framtagen av Oscar Arrsjö med support av den meriterande designern Rasmus Wingårdh som även står för padelracketens nattsvarta artwork. Kollektionen har ett stort utbud av dam- och herrkläder, kepsar, rackets och racketväskor i ekologiskt garvat italienskt saffianoläder. Plaggen har alla de funktioner som padelspelare behöver – anti odor, sweat wicking, UPF30 samt mesh och perforeringar där ventilationen behövs som mest.

– Vi är själva padelnördar och har försökt få fram de plagg som vi själva har saknat, både när det kommer till stil och funktion. På våra t-shirts har vi flyttat bak axelsömmen för en ökad rörlighet vid spel över huvudet och meshen i fickorna är stor nog att släppa igenom padelbanans sand. Den stilrena designen gör även att plaggen passar lika bra på padelbanan som på söndagshänget, avslutar Oscar.

ASCARO Collection lanseras den 26 augusti och finns att köpa exklusivt på NK Padel & Social by ASCARO, NK Sport och ascaropadel.com. Pris från 599kr.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:  Sonja Cronstedt, presskontakt SpoilConcept E-post: sonja.cronstedt@spoilconcept.se Telefon: +46 8 410 470 06 Mobil: +46 708 97 51 06

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2020 uppgick till totalt 1,9 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 10 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.