CAIA

CAIA Cosmetics öppnar på NK Göteborg 1 juni 2024

NK Göteborg är ett av de främsta bland Skandinaviens varuhus och en självklar destination i Göteborg för att inspireras av skönhet, mode och livsstil.

NK vill alltid erbjuda sina besökare unika och exklusiva shoppingupplevelser som skapar minnen för livet och är nu glada att kunna berätta att CAIA Cosmetics första fysiska butik i staden öppnar på NK Göteborg, på entréplan, den 1 juni 2024. Ytan kommer att bli permanent.

CAIA Cosmetics öppnade under hösten 2023 sin första pop-up butik på NK i Stockholm med mycket stor framgång och har sedan lanseringen 2018 etablerat sig som en ledande aktör inom skönhetsindustrin, med sina produkter som tidigare endast varit tillgängliga online på deras hemsida. Med öppnandet av ytan på NK i Göteborg tar CAIA ännu ett steg i sin resa mot att erbjuda sina kunder en unik och personlig shoppingupplevelse.

Bianca Ingrosso, grundare av CAIA Cosmetics, uttrycker sin glädje över denna nya milstolpe: "Att öppna vår första permanenta butik på NK i Göteborg är ännu en dröm som går i uppfyllelse för oss på CAIA och vi ser fram emot att välkomna våra kunder till vår magiska värld. Det här är bara början på vår resa in i den fysiska detaljhandeln, och vi är otroligt tacksamma för möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med vårt fantastiska community."

Dag Agård, varuhuschef NK Göteborg säger: ”Vi är väldigt glada stolta över att få introducera ett unikt och exklusivt varumärke som CAIA Cosmetics till alla våra kunder och fortsätta stärka oss som den självklara destinationen inom skönhet, mode och livsstil i Göteborg. Vi vill alltid erbjuda det absolut bästa sortimentet, och med CAIA Cosmetics tar vi ytterligare position kring vårt erbjudande, allt under NK:s tak.”

För mer information, kontakta:
CAIA Cosmetics, Renée Söderström: renee@caiacosmetics.com
NK Retail, Josefine Rudenstam: josefine.rudenstam@nkretail.se