Downtown till NK Stockholm - Ett efterlängtat tillskott på inredningskartan

Downtown till NK Stockholm - Ett efterlängtat tillskott på inredningskartan

Under våren 2010 lanseras ett helt nytt inredningserbjudande på plan 3. En försmak får vi redan nu den 18 september då Downtown öppnar som ny avdelning på NK. Samma dag öppnar även Newport en större avdelning med utökat sortiment.

- Vi har valt att lansera Downtown för att vi tycker att stilen saknas i Stockholm. Vi vill skapa en elegant stil som är modern och samtidigt varm, med en kontinental flärd. Grundtesen är att också att alla produkter ska vara unika, det du hittar på Downtown hittar du ingen annanstans,

säger Owe Sporrong och Marcel van der Meijden ägare och grundare av Downtown och Newport.

Om Newport står för den typiskt varma New-England stilen så är Downtown lite mer avskalat och elegant men med samma värme och känsla för det genuina.

Den utmärkande stilen för Downtown är avskalad i vackra gedigna träslag med snygg design, och med inspiration från 1920-1960-talen.

Hos Downtown finns även belysning, mattor och detaljer till hemmet där allt importeras i egen regi och finns bara på NK i Stockholm. En egen stil och ett unikt sortiment.

- Vi är mycket glada över att Downtown etablerar sig på NK Stockholm. Downtown och nya Newport är ett första steg som en del i det nya plan 3, en ny inredningsdestination som är ett lyft för hela NK, säger NK Stockholms varuhuschef, Magnus Smedmark.

Välkommen till Downtown och Newport.

För mer information, vänligen kontakta:

Owe Sporrong, ägare av Downtown och Newport, tfn 08-16 61 60

Louise Pontell, presskontakt NK Stockholm, tfn 08-762 90 77