En sagolik afton med Nordiska Kompaniet och Kungliga Operan.

En sagolik afton med Nordiska Kompaniet och Kungliga Operan.

Den 26 augusti är en afton då alla sinnen blir kittlade. För kvällens visning står Dan Arne som kreativt ansvarig tillsammans med koreografen och den konstnärliga rådgivaren, Pär Isberg. NK Couture och höstens mode ifrån Nordiska Kompaniet har sällskap med arian Nattens Drottning ur Trollflöjten och delar ur den klassiska baletten, Svansjön på Kungliga Operans stora scen.

- Detta är ett projekt, där kreativitet och engagemang hos samtliga medverkande har varit enorm. I samverkan med Kungliga Operan har NK skapat en samtida scen där flera olika konstnärliga utryckssätt visas upp sida vid sida. Helt i linje med Josef Sachs vision för NK, att skapa en kulturell och kommersiell teater. För Nordiska Kompaniet är detta ännu ett sätt att befästa att vi är ett internationellt varuhus, säger Camilla Wallander, marknadschef på Nordiska Kompaniet

Visningen ges vid ett exklusivt tillfälle och är en del av Nordiska Kompaniets höstkampanj "Sagolika Skapelser".

- Från Operans sida ser vi samarbetet med NK som ett av flera sätt att bjuda in nya besökare till vårt vackra operahus och ge smakprov på det man kan uppleva här. Utöver modevisningen planerar vi också bl a för att visa fler smakprov från både balett och opera med varuhuset som scen, säger Malin Forkman, marknads- och försäljningschef på

Kungliga Operan.

Kungliga Operans klarast lysande stjärnor kommer att framträda och NK:s Nyckelkunder, Operans publik och modeprofiler får under kvällen glänsa tillsammans med artisterna på scen. Tillsammans kommer de att skapa en förtrollande afton som kommer glittra länge på stjärnhimlen.

För mer information, vänligen kontakta:

Louise Lövgren, Kampanj- och PR-ansvarig NK, tfn 070-182 90 86

Malin Mellberg, Kampanj- och PR-ansvarig Kungliga Operan, tfn 076-148 44 52