L’HOMME ROUGE öppnar pop-up store på NK Göteborg.

L’HOMME ROUGE öppnar pop-up store på NK Göteborg.

– NK grundades med en vision om att vara först med det senaste. Genom samarbetet med L’HOMME ROUGE visar vi upp ett av morgondagens modevarumärken på NK och det känns såklart extra roligt
att stötta lokala Göteborgstalanger, säger Dag Agård, varuhuschef på NK Göteborg.

L’HOMME ROUGE grundades 2010 av John-Ruben Holtback och Carl-Johan Holtback. Tillsammans med designern Jonatan Härngren och marknadsansvarige Axel Trägårdh har de skapat ett ungt
herrmodevarumärke som nyligen hyllades av publiken på modemässan Fresh Fish i Göteborg.

– Vår vision med L’HOMME ROUGE är att skapa kläder för den medvetna och omsorgsfulla konsumenten där hållbarhet står i centrum. Våra kläder har en tidlös design med hög kvalitet och tanken är att de ska ses som investeringar, säger Axel Trägårdh, marknadsansvarig för L’HOMME ROUGE.

L’HOMME ROUGE grundar sig på en välarbetad baskollektion som kryddas med några plagg som andas mer attityd. Såväl form som färgskalor är inspirerade av det nordiska landskapet och ledorden för designen är nedskalat och klassiskt. Kollektionen för SS13 är inspirerad av havet och den svenska västkusten. Till AW13 har de skapat en kollektion som går under namnet Marble Veins och som är formad för moderna gentlemannen. Tanken med kollektionen är att integrera naturen i urbana miljöer
genom både materialval, färg och mönster.

L’HOMME ROUGE pop-up store kommer att finnas på NK Göteborg mellan 30 maj och 9 juni Den kommer att hålla öppet för försäljning på fredagar och lördagar. I samband med öppningen hålls ett lanseringsevent, se separat inbjudan.

För mer information vänligen kontakta:

Erica Wigge, PR-ansvarig Nordiska Kompaniet, 08-762 90 74, erica.wigge@nk.se

Axel Trägårdh, L’HOMME ROUGE, 073-629 34 08, axel@lhommerouge.com

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2012 uppgick till totalt 2,9 miljarder kronor och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 9,5 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 3 miljoner.