Marc By Marc Jacobs öppnar egen avdelning på NK.

Marc By Marc Jacobs öppnar egen avdelning på NK.

Den 15 mars öppnade Marc By Marc Jacobs en egen avdelning på NK:s gatuplan. Utbudet inom internationellt accessoarmode stärks därmed ytterligare med ett av världens starkaste varumärken. Detta är Marc By Marc Jacobs andra butiksöppning i Stockholm inom loppet av drygt ett år.

Den 15 mars fick gatuplanet på Nordiska Kompaniet ytterligare förstärkning i egenskap av Marc By Marc Jacobs. Efter succén, med den första flaggskeppsbutiken i Stockholm för drygt ett år sedan, väljer nu varumärket att ytterligare satsa på Stockholm och ännu en butik.

Etableringen av Marc By Marc Jacobs ligger helt i linje med vad NK:s besökare efterfrågar. Vi jobbar ständigt med att utveckla och stärka varuhusets utbud med globalt starka varumärken. För Nordiska Kompaniet är detta ett sätt att befästa att vi är ett internationellt varuhus, säger Magnus Smedmark varuhuschef på Nordiska Kompaniet Stockholm.

Avdelningen kommer att erbjuda ett brett sortiment av accessoarer samt ”special items” som även säljs i Marc By Marc Jacobs egna varumärkesbutiker.

– Stockholm är en viktig modedestination i Europa. Vi är väldigt glada över att etablera oss på Sveriges mest exklusiva varuhus NK, säger Åsa Larsson PR Director Marc Jacobs International

Varmt välkommen till Marc By Marc Jacobs på Gatuplan, NK Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:
Erica Wigge, PR-ansvarig NK, tfn 08-762 30 74, erica.wigge@nk.se
Lotta Brattin, PR Ko-ordinator, IBEYOSTUDIO, tfn 08-32 88 01, lotta@ibeyostudio.se

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2011uppgick till totalt 2,8 MSEK och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 9,5 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 3 miljoner.