NK Man, NK Stockholm.

NK fortsätter satsa stort på herrmode – nu öppnar nya NK Man

NK fortsätter att satsa stort på sitt utbud inom herrmode och i NK Stockholm har man nu byggt om avdelningen NK Man och utökar ytan från 650kvm till 1200kvm.
I konceptet skapas plats för en sofistikerad dressad yta där quiet luxury blandas med välkända varumärken för en stilren garderob, gjord för att hålla i generationer. Inredningen ska andas en casual elegans med en stark maskulin och arkitektonisk karaktär.

NK Man erbjuder ett brett utbud av internationella varumärken, flera av dem säljs exklusivt på NK i Norden. Här kommer kunderna kunna botanisera bland tidlösa plagg i exklusiva material från varumärken som Brunello Cucinelli, Kiton, Zegna och Tom Ford. Även välkända och uppskattade varumärken som Boss, Hugo, Armani med flera finns representerade på avdelningen. Ett nytt tillskott till konceptet blir en dedikerad yta med ett urval av accessoarer, skor och solglasögon.

Den 18 oktober öppnar även en dedikerad yta för made-to-measure för att ytterligare stärka serviceerbjudandet. Fokus ligger på kunskap, service och unika kundupplevelser, där kundernas skräddarsydda önskemål kommer ta plats. Made-to-measure görs i samarbete av utvalda varumärken.

Linda Dahnberg, sortimentschef, NK Retail säger: ”NK Mans koncept är framtaget med syftet att skapa en ny destination för herrmode i Stockholm och en plats där man som kund både kan inspireras, vistas och shoppa. Att stärka shoppingupplevelsen är ett viktigt mål med avdelningen och vi hoppas att de kunder som är intresserade av herrmode ska få en ny destination att trivas på.

Henrik Lilja, varuhuschef, NK Stockholm säger: "Vi är väldigt stolta över att kunna presentera vårt senaste starka tillskott till herrmodescenen i Stockholm, helt nya NK Man. Det är en viktig pusselbit i vår strategi att kunna erbjuda det absolut bästa inom mode och livsstil med en mycket hög servicegrad. Det är en efterlängtad öppning för oss och NK:s kunder."

Konceptet är framtaget i samarbete med Arkitekt Sandra Kragnert.

För mer information kontakta Ulrica Bogh-Lind, PR & Partnership Manager, Nordiska Kompaniet