NK Göteborg välkomnar stilsäkra Collage the Shop – erbjuder ett välkurerat utbud av exklusivt mode

Collage the Shop är återförsäljare av några av världens mest eftertraktade märken med namn som Balenciaga, Bottega Veneta, Givenchy och Gucci. Nu välkomnar NK i Göteborg Collage the Shop till sina lokaler, med öppningen av den nya avdelningen den 8 september.

Det Köpenhamnsbaserade Collage the Shop öppnar nu upp sin första avdelning på svensk mark, som blir den sjätte i ordningen. Tidigare etableringar har gjorts i flertalet skandinaviska städer, så som Oslo och Århus där mottagandet från modeintresserade kunder har varit varmt. Nu kommer även göteborgare kunna besöka Collage the Shop i den nya avdelningen på Nordiska Kompaniets entréplan vid Fredsgatan.

Varje Collage the Shop utformas efter en egen identitet och bakom inredningskonceptet på den nyöppnade avdelningen på NK står arkitekterna på REINHOLDT // RUD. I de ljusa, luftiga lokalerna samsas mjuka terrakottatoner med strukturella inredningsdetaljer. Den avskalade inredningen låter fokus helt och hållet hamna på produkterna som har en framstående plats genom hela butiken. Mitt i lokalen huserar en ståtlig exponeringsyta med högblanka pelare upp till taket; här kommer det senaste från utvalda varumärken att få stoltsera i centrum. En central del av Collage the Shops koncept är valet att frångå monobrand-upplägget och i stället blanda produkter från olika varumärken när de visas ute i butik.

– Genom att mixa varumärken kan vi erbjuda kunden en mer kreativ shoppingupplevelse och göra det mer lättillgängligt att hitta unika plagg och accessoarer som passar just deras garderob, i stället för att låsa kunden till ett specifikt varumärke. På så sätt underlättar vi för kunden att göra ett mer hållbart val, genom att välja looks som de kan älska länge, säger Cilla Gjerström, avdelningschef på Collage the Shop.

Lanseringen av Collage the Shop på NK i Göteborg möjliggör en närmare upplevelse av några av världens mest eftertraktade designernamn – både för de kunder som är välbekanta med varumärkena sedan innan, och för dem som är nyfikna på att utforska ett exklusivare mode.

– Vi strävar alltid efter att erbjuda våra kunder det senaste inom exklusiva varumärken och dessutom kontinuerligt utöka och förfina det utbudet. Med öppningen av Collage the Shop kan kunderna på NK Göteborg verkligen få uppleva varumärkena i butik och få inspiration av säljare som känner stor passion för sina varor, säger varuhuschef Dag Agård.

Om Collage the Shop

Collage the Shop är en del av Group 88, en familjeägd lyxfranchise som varit ledande i Skandinavien sedan 1988. Idag drivs företaget av bröderna Thomas och Marius Møller, den tredje generationen i ledet. I och med öppningen av Collage the Shop för kvinnor i Göteborg utökar Group 88 sin portfölj av exklusiva lyxbutiker ytterligare, och befäster sin position som den ledande distributören av exklusiva varumärken i Skandinavien. Butiken är den sjätte fysiska butiken, och fler öppningar planeras framöver. Dessutom finns Collage the Shop som webbutik. Utöver Collage the Shop driver Group 88 även andra framstående varumärkesbutiker i Norden så som Saint Laruent och Burberry.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2021 uppgick till totalt 2,3 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 10 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.