NK INLEDER ÅRSLÅNGT SAMARBETE MED MIN STORA DAG

NK INLEDER ÅRSLÅNGT SAMARBETE MED MIN STORA DAG

Min Stora Dag är en rikstäckande välgörenhetsorganisation som genom upplevelser som kallas Stora Dagar uppfyller önskningar för barn med allvarliga sjukdomar och diagnoser. Organisationen ger kraft åt tusentals barn varje år att fortsätta kämpa i en tuff vardag. 200 000 barn och unga i Sverige lever med en allvarlig sjukdom eller diagnos.

Nordiska Kompaniet och Min Stora Dag har idag ingått samarbetsavtal. Som officiell kampanjpartner till Min Stora Dag kommer Nordiska Kompaniet att bidra med upplevelser, insamlingar och andra aktiviteter i varuhusen och på nk.se för att stötta barn med allvarliga sjukdomar och diagnoser.

”NK är mycket stolta och glada att få vara officiella partners till Min Stora Dag. Ett av NK:s ledord är att skapa minnesvärda upplevelser och att då få arbeta under 2024 med att skapa nya upplevelser tillsammans med Min Stora Dag känns väldigt roligt. Det här samarbetet ger oss möjlighet att bidra till en verksamhet som gör skillnad inom viktiga frågor och som har väldigt engagerade och passionerade medarbetare, det känns oerhört fint”, säger Karin Wickberg, Marknadschef NK.

Hon fortsätter, ”redan under hösten smygstartade vi med att ge ett barn en egen Stor Dag på NK och det var fantastiskt att få bidra med att skapa en sådan fin upplevelse och vi ser fram emot att fortsätta med detta under 2024”.

Ungefär 200 000 barn och unga i Sverige kämpar med en allvarlig sjukdom eller diagnos. Min Stora Dag arbetar med att uppfylla önskningar och skapa glädjefyllda upplevelser, så kallade Stora Dagar, för dessa barn. Det finns fyra olika typer av Stora Dagar, alltifrån en egen Stor Dag där ett barn får sin önskan uppfylld till upplevelser i grupp, temaanpassade läger och upplevelsepaket

Partnerskapet innebär att NK blir en naturlig del av Min Stora Dag och bidrar med hjälp av upplevelser, insamlingar och aktiviteter i varuhusen allt utifrån barnens önskemål och Min Stora Dags behov.

”En Stor Dag gläder, tröstar och lindrar. Den stärker självkänslan, ger glada minnen och motiverar att fortsätta kämpa. Helt enkelt en dag för att orka flera! NK:s stöd och stora engagemang kommer bidra till allt detta och göra skillnad för vår målgrupp. Vi ser mycket fram mot allt fint och spännande vi nu ska göra tillsammans”, säger Jennifer McShane, generalsekreterare på Min Stora Dag.

För mer information kontakta:

Karolina Genberg, pressansvarig på Min Stora Dag, karolina.genberg@minstoradag.org eller 070-306 22 22

Ulrica Bogh-Lind PR & Partnership Manager NK, press@nk.se, 070-762 90 99