NK Kids & Teens nyöppnar på NK Göteborg.

NK Kids & Teens nyöppnar på NK Göteborg.

Torsdagen den 27 februari nyöppnar barn- och ungdomsavdelningen NK Kids & Teens på plan 2, NK Göteborg. Större yta, en interaktiv spegel och starka varumärken som Dsquared, Burberry, Diesel och Little Marc Jacobs gör avdelningen till en modedestination för barn och ungdomar upp till 16 år.

– NK Kids & Teens är en stark barnmodedestination på NK Göteborg. Det är även en avdelning där det kommer att ske mycket roliga aktiviteter såsom återkommande besök av DJ:s, gästspel med bland annat hårstylister och ballongkonstnärer, säger Dag Agård, varuhuschef Nordiska Kompaniet Göteborg

NK Kids & Teens sortiment består av kläder och skor för baby, barn och ungdomar i storlekar från 0-16 år. För de minsta barnen finns en babysektion med kläder och fina presentförpackningar från olika märken. Både skor och jeans har fått ta mer plats på avdelningen och på skoavdelningen finns märken som Converse, Pepe Jeans och Hunter. Jeansavdelningen samlar jeansvarumärken från Diesel, I Dig Denim, Pepe Jeans och Replay.

På modesidan är Dsquared ett nytt tillskott på NK Kids & Teens. De lanserar sin första barnkollektion med kläder för barn i åldern 6-14 år. Även svenska Mini Rodini har flyttat in med sina lekfulla plagg för barn mellan 0-11år. Utöver dessa varumärken så återfinns även Tommy Hilfiger, Gant, Ralph Lauren, Guess, Little Marc Jacobs, Burberry och många fler.

Inför nyöppningen har en interaktiv spegel flyttat in på avdelningen. Spegeln fördröjer bilden med några sekunder så att den som speglar sig kan se sig själv i rörelse från sidan, bakifrån och runtom. Spegeln kan dessutom ta bilder som kan postas på Facebook, Twitter eller skickas via e-post.

NK Kids & Teens finns nu på plan 2, NK Göteborg.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2012 uppgick till totalt 2,9 miljarder kronor och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 9,5 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 3 miljoner.