NK lanserar stilblogg tillsammans med The Sartorialist.

NK lanserar stilblogg tillsammans med The Sartorialist.

Idag lanseras Nordiska Kompaniets blogg NK Fashion Gallery, en plats för inspirerande höstmode där läsarna uppmanas att skicka in bilder på sig själva och sin personliga stil fram till och med den 30 september. Gästredaktör för bloggen är den hyllade bloggaren och fotografen Scott Schuman, mannen bakom bloggen The Sartorialist.

Nordiska Kompaniet inledde under modeveckan i Stockholm samarbetet med Scott Schuman genom en välbesökt boksignering av Scotts bok ”The Sartorialist”. Idag lanseras nästa del i samarbetet, bloggen NK Fashion Gallery, en stilblogg som vill uppmärksamma och hylla personlig stil runt om i hela landet. Bloggen inleds med en bild som Scott tog under sitt besök i Stockholm och fylls på med läsarnas egna bilder. Därför uppmanar nu NK och Scott läsarna att skicka in bilder på sig själva till bloggen som kommer att vara uppe under hela september månad.

– Stockholm är en tacksam stad för mig som streetstylefotograf att besöka. Varje gång jag är här slås jag av hur naturliga och vackra alla är. Människorna här är avslappnade och glada och låter klädstilen framhäva personligheten och inte tvärtom, säger Scott Schuman, grundare av The Sartorialist.

Bloggen är enkelt utformad i sin design och tonvikten kommer att ligga på inspirerande bilder. Nordiska Kompaniet vill med NK Fashion Gallery skapa en inspirerande plats och hylla personlig stil. Samtidigt som bloggen lanseras startar NK:s höstkampanj Stilbrott som bygger på att den som har kunskap om stil och mode vågar bryta mot stilreglerna.

– Hösten på NK handlar om kunskap. Är man intresserad och har kunskap vågar man också utmana sin egen stil. Tillsammans med The Sartorialist vill vi hylla vanliga personer som har en speciell känsla för mode. Med en blogg kan vi inspirera till en mer lekfull höst i ett forum som kan leva långt utanför varuhuset, säger Camilla Wallander, marknadschef Nordiska Kompaniet.

Välkommen att besöka bloggen på www.nkfashiongallery.se

Nya bilder kommer att läggas upp varje dag fram till den sista september. Vill du ha chansen att få dina bilder publicerade på bloggen, skicka in bild med namn på personen på bilden till fashiongallery@nk.se

För mer information vänligen kontakta:

Erica Wigge, PR-ansvarig NK Stockholm, tfn: 08-762 90 74, erica.wigge@nk.se

Lotta Brattin, Kreativ chef Ibeyostudio, tfn: 08-32 88 01, lotta@ibeyostudio.se

Nordiska Kompaniet grundades 1902 och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2010 uppgick till totalt 2,8 MSEK och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka nio miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är tre miljoner.