NK presenterar höstens drömscenario.

NK presenterar höstens drömscenario.

Den 20 augusti lanserar Nordiska Kompaniet sin höstkampanj som går i drömmarnas tecken. Med hösten som varuhusets stora modesäsong har man i år valt att visa höstmode i en helt ny tappning och bjuder in till en unik modeupplevelse. Alla som besöker varuhusen i Stockholm och Göteborg får ta del av en surrealistisk, färgsprakande drömvärld, där höstens mode projiceras på ett stort, svävande moln mitt i ljusgårdarna. Välkommen till modevisning på NK.

I höst låter NK det undermedvetna leda vägen till det modemedvetna. Varuhusen förvandlas till en drömvärld där nattliga drömmar tolkas och avslöjar dolda modebegär. Med start den 20 augusti är alla inbjudna att ta del av den stora modehändelsen på NK. Under kampanjperioden som pågår till slutet av september pågår en digital modevisning, projicerad på ett stort moln i ljusgårdarna på NK i Stockholm och Göteborg. Filmen visar höstnyheter från varuhusen korsade med drömska influenser.

– Höstmodevisningen är en tradition på NK som tidigare bara ett fåtal inbjudna har kunnat uppleva vid ett eller ett fåtal tillfällen. Att digitalisera modevisningen gör det möjligt för många fler att ta del av den, säger Daniel Stipich, marknadschef på Nordiska Kompaniet.

Den 18 minuter långa filmen har tagit över 300 timmar i postproduktion för att få fram alla effekter och visas varje dag till slutet av september i varuhusen. Filmen finns även att se på www.nk.se

Under kampanjtemat ”Höstens Drömscenario” tyds vanligt förekommande nattliga drömmar; att flyga, att falla, att bli jagad, att möta en gammal kärlek, att vara naken, att gå vilse och att vara under vatten. Att drömma att man flyger kanske tyder på behov av en cape eller kappa, och den som i drömmen går naken kanske behöver en hel del nytt i garderoben?

Under premiärdagen bjuds alla besökare på sockervadd och en tillfällig milkshakebar öppnar i varuhusen. Varuhus, skyltfönster, ljusgårdar och digitala kanaler går alla i temat Höstens Drömscenario.

För mer information vänligen kontakta:

Karolina Solberg, PR-ansvarig Nordiska Kompaniet, 08-762 90 87

Nelly Manns, IBEYOSTUDIO, 08-32 88 01

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2013 uppgick till totalt 2,9 miljarder kronor och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 8,7 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 2,4 miljoner.