Collage The Shop, NK Stockholm

NK Stockholm välkomnar Collage the Shop till herrplanet

Den 8 november öppnar en ny lyxdestination inom herrmode på NK Stockholm, Collage the Shop. Med sitt exklusiva och kurerade utbud av kläder och accessoarer från några av världens mest eftertraktade designernamn som Loewe, Valentino och Burberry vill avdelningen göra det mer lättillgängligt för kunden att hitta unika plagg och accessoarer till sin garderob.

NK Stockholm genomgår ett förnyelsearbete där satsningen på herrmode är en viktig del. På plan 2 öppnar nu ett välkommet tillskott inom lyxsegmentet, Collage the Shop. En central del av Collage the Shops koncept är att ta in kläder och accessoarer från olika varumärken för att ge kunden en mer kreativ och kurerad shoppingupplevelse. Mixen av varumärken på avdelningen ska inspirera kunden att upptäcka unika plagg och accessoarer.

- Vi har sett en stor efterfrågan i Stockholm efter en shoppingdestination inom lyxsegmentet för herr, så vi är därför extra förväntansfulla och stolta över att presentera Collage the Shops handplockade utbud till våra kunder. NK Stockholm kommer fortsatt satsa stort på sitt utbud inom herr och vi ser framemot att presentera fler spännande varumärken och avdelningsöppningar framöver, säger Henrik Lilja, varuhuschef NK Stockholm.

Inledningsvis kommer Collage the Shop erbjuda ett exklusivt utbud av kläder och accessoarer från bland annat Valentino, Loewe och Burberry men fler lyxvarumärken är på väg.

- Stockholm och NK var den självklara destinationen för vår herrlansering av Collage the Shop. De svenska männen har så bra stil och vi ser fram emot att erbjuda dem ett urval av lyxmärken, inom alla kategorier. Collage the Shop är ett koncept som inspirerar och genom att samla olika varumärken på ett ställe är det vårt mål att ge kunderna en kreativ och kvalitetsmedveten shoppingupplevelse, säger Adam Emilsson, Brand Manager på Collage the Shop.

Collage the Shop är en del av Group 88, en familjeägd lyxfranchise som varit ledande i Skandinavien sedan 1988. Idag drivs företaget av bröderna Thomas och Marius Møller, den tredje generationen i ledet. Collage the Shop öppnade i september i år på NK Göteborgs damplan. Utöver Collage the Shop driver Group 88 även andra framstående varumärkesbutiker i Norden så som Saint Laurent och Burberry.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2021 uppgick till totalt 2,3 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 10 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.