NK välkomnar Mulberry Man

NK välkomnar Mulberry Man

NK fortsätter satsa på sitt utbud inom herrmode. Den 29 mars öppnade Mulberry Man en ny avdelning på Plan 2 med väskor, läderaccessoarer, skor och solglasögon. Mulberry Man lovar en unik kundupplevelse där modernt möter tidlös elegans.

Det engelska modevarumärket Mulberry kännetecknas av brittisk hantverkskultur och exklusiva läderprodukter. Tidlös design och hög kvalitet genomsyrar utbudet på Mulberrys nya avdelning som består av väskor, läderaccessoarer, skor och solglasögon.

- Vi är mycket glada över att kunna presentera vår senaste nyhet på NK:s herrplan i Stockholm – Mulberry Man. En efterlängtad öppning för oss och NK:s kunder och en viktig del av vår strategi för att erbjuda det allra bästa inom mode och livsstil, säger Henrik Lilja, varuhuschef NK Stockholm

I och med öppningen av Mulberry Man, tar NK ytterligare ett steg i att erbjuda sina kunder det bästa inom manligt mode.

Mulberry Man hittar du på Plan 2, NK Stockholm.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2021 uppgick till totalt 2,3 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 10 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.