Anna Cardelius och Oscar Målevik, ägare av Haga Schweizeri

Nordiska Kompaniet fortsätter att utveckla sitt mat- och dryckeserbjudande och välkomnar Haga Schweizeri till Ljusgården

Nordiska Kompaniet fortsätter att genomföra stora satsningar på varuhusets erbjudande av mat och dryck. Under året har flera nyheter presenterats, i vintras öppnade Art Bakery och i början av mars den nya saluhallen med några av Sveriges främsta mataktörer i spetsen. Under hösten välkomnar NK ytterligare en nyhet inom mat - Haga Schweizeri som kommer öppna sin servering vid Ljusgården.

På Haga Schweizeri kommer kunden kunna slå sig ner för enfrukost, lunch, afternoon-tea eller after-work.Menyn är säsongsanpassad med en hälsosam grön grund och bjuder på flera överraskande inslag som tarte flambées och caketails. En hyllning till klassiker, en vacker och modern finish.

- Inom förändringsarbetet som pågår på NK är mat och dryck något vi satsar stort på. För att främja våra kunders shoppingupplevelse och skapa fler mötesplatser kommer varje våningsplan ha minst en mat- och dryckesservering. I höst öppnar Haga Schweizeri som jag är övertygad om kommer bli en favorit hos våra kunder med sitt breda och spännande sortiment, säger Andreas Edström, varuhuschef på Nordiska Kompaniet.

Grundare och ägare av Haga Schweizeri är Anna Cardelius och Oscar Målevik. Oscar är utbildad konditor och vann SM för unga bagare som 19-åring.Anna har en utbildning inom livsmedelshantering, nutrition och marknadsföring och har bland annat varit produktchef på Semper. Tillsammans äger de prisade Haga Tårtcompani & Bageri AB på tre platser i Stockholm.

- Vi vill erbjuda lättillgänglig lyx hela dagen, varje dag! Självklart kommer vi att ha en räksallad på menyn, men på vårt vis. Hos oss ska alla känna sig välkomna, oavsett om man är sugen på en bit tårta och kaffe, en smörgås eller ett glas champagne, säger Anna Cardelius, grundare och ägare av Haga Schweizeri.

För mer information och bilder om NK:s förändringsarbete och Haga Schweizeri, vänligen kontakta: Kristina Westerlind, presskontakt Nordiska Kompaniet, 070-182 90 99, kristina.westerlind@nk.se

Om nya NK

Nordiska Kompaniet i Stockholm har inlett ett omfattande förnyelsearbete med syftet att stärka positionen som ett varuhus i världsklass. Varuhuset kommer att bli lyxigare, större och mer personligt. Arbetet med att ta NK Stockholm in i en ny epok beräknas ta tre år och omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt har varuhuset vuxit med 20 procent, då delar av Parkaden på andra sidan Regeringsgatan blivit en del av NK.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2018 uppgick till totalt 3 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 9 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.