Maison Francis Kurkdjian, exklusivt för NK Beauty

Nordiska Kompaniet presenterar den nya kosmetikavdelningen NK Beauty

I augusti slår Nordiska Kompaniet upp dörrarna för sin nya skönhetsavdelning NK Beauty. Här kommer nya svenska och internationella varumärken att tillsammans utgöra en unik shoppingupplevelse för varuhusets kunder. Många av dem är exklusiva för NK Beauty, så som bland andraMaison Francis Kurkdjian och Chantecaille.

NK:s skönhetsavdelning genomgår just nu en stor omvandling. I höst öppnar den nya avdelningen NK Beauty som kommer erbjuda sina besökare en destination full av inspiration och upplevelser. Med ett nytt helhetskoncept fullt av nya varumärken som NK Beauty är först på svenska marknaden med, kan man snart köpa hudvård, make-up och doft i en energifull och inspirerande miljö.

Många nya varumärken kommer att finnas exklusivt hos NK Beauty. Inom doft återfinns bland andra Santa Maria Novella, Maison Francis Kurkdjian, Vilhelm Parfumerie, Le Labo, Memo Paris, Ex Nihilo och Floraiku. Inom hudvård och make-up kommer avdelningen att erbjuda nyheter som Hourglass, Chantecaille, Manasi 7, Dr Barbara Sturm, Perricone MD och Biologique Recherche samt nyheter från klassiska varumärken som Tom Ford make-up och Emma Hardie.

- Vi är väldigt glada över att kunna presentera vår nya avdelning NK Beauty. Det kommer att bli en unik shoppingupplevelse dit man går för att hitta handplockade guldkorn, klassiska, exklusiva varumärken eller för att inspireras i en fantastisk miljö, säger Andreas Edström, varuhuschef, Nordiska Kompaniet.

NK Beauty kommer att öppnas i etapper och stå klart i november. Utöver det unika produktutbudet kommer avdelningen även att erbjuda sina kunder doftkonsultationer, behandlingar samt rådgivning inom skönhet från alla de experter som arbetar på avdelningen.

Om nya NK

Nordiska Kompaniet i Stockholm har inlett ett omfattande förnyelsearbete med syftet att stärka positionen som ett varuhus i världsklass. Varuhuset kommer att bli lyxigare, större och mer personligt. Arbetet med att ta NK Stockholm in i en ny epok beräknas ta tre år och omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt växer varuhuset med 20 procent, då delar av Parkaden på andra sidan Regeringsgatan kommer att bli en del av NK.

För mer information vänligen kontakta:

Lisen Lundgren, Presskontakt Micael Bindefeld AB
lisen.lundgren@bindefeldab.se
Tel: 070 – 415 85 00

Kristina Westerlind, Presskontakt NK, Nordiska Kompaniet press@nk.se

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2014 uppgick till totalt 3,1 mdrsek och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 8,7 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 2,4 miljoner.