Bonti öppnar på Nordiska Kompaniet i Stockholm

Nordiska Kompaniet välkomnar Bonti till barnplanet

Den 23 oktober öppnar Bonti med ett stort utbud av barn- och babytillbehör på NK i Stockholm. Avdelningen som kommer ligga på plan 4 i anslutning till övriga barnavdelningar kommer bjuda kunden på en inspirerande miljö med ett noggrant utvalt sortiment från födsel till lek.

Bonti erbjuder ett stort utbud av barnartiklar och babytillbehör från kända varumärken. Här kommer kunden hitta allt från barnvagnar, inredning till barnrummet, amningsprodukter, leksaker i alla åldrar och babykläder. Varumärken som kommer säljas på avdelningen är bland annat Bugaboo, Britax, Cybex och Stokke och leksaker från Corolle, Lego, Steiff och Vilac.

"Vi vill hälsa Bonti varmt välkommen till NK. Det är en efterlängtad öppning på NK:s barnplan och vi är glada att över att kunna erbjuda våra kunder deras fantastiska sortiment och stora expertis inom området, säger Henrik Lilja, varuhuschef NK Stockholm."

"Vi är oerhört glada och förväntansfulla inför vår avdelningsöppning på NK. Det här blir en avdelning med ett helt nytt butikskoncept som vi är mycket stolta över. Avdelningen bjuder på en inspirerande miljö där vi har ett noga utvalt sortiment av allt du kan tänkas behöva från födsel till lek, säger Caroline Flinck, avdelningschef på NK."

Om Bonti

För snart 30 år sedan öppnade Bonti sin första babybutik vid Odenplan i Stockholm. Bonti har sedan dess blivit ett självklart val för många barn, kommande och nyblivna föräldrar. Bonti är stolt hovleverantör sedan 2017. I april 2020 bytte Bonti ägare och som en del av den nya strategin så har butiks konceptet utvecklats och moderniserats. Bonti är måna om att bibehålla den klassiska, stilrena och skandinaviska stilen men att även följa den digitala utvecklingen.

Om nya NK

Nordiska Kompaniet i Stockholm står för både tradition och förnyelse. Varuhuset har gått in i en ny epok genom ett betydelsefullt förnyelsearbete, vilket befäster positionen som ett varuhus i världsklass. Utvecklingen har omfattat 50 procent av den befintliga varuhusytan, samtidigt som NK har vuxit med 20 procent då NK Parkaden (på andra sidan Regeringsgatan) numera är en integrerad del av varuhuset

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2019 uppgick till totalt 2,6 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 10 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.