NU ÄR DET PREMIÄR FÖR NK:S VÅRKAMPANJ 2024 - SYMPHONY OF STYLE

NU ÄR DET PREMIÄR FÖR NK:S VÅRKAMPANJ 2024 - SYMPHONY OF STYLE

Nu lanseras Nordiska Kompaniets nya vårkampanj som kommer gå brett utomhus och digitalt. Nytt för i år är att man samarbetat med den ikoniska kreatörsduon Ingela Klemetz Farago och Peter Farago från Agency Farago Publishing som har tagit fram kampanjtemat Symphony of Style. Ingela Klemetz Farago som är modekreatör och stylist har stylat och Peter Farago har fotograferat kampanjen.

Kampanjen som kommer gå i dagspress, tunnelbana, stortavlor, bussbaksidor och Adshells i Stockholm och Göteborg rullas ut från och med i dag i digitala kanaler och under kommande vecka i print och utomhus i Stockholm och Göteborg.

Konceptet Symphony of Style refererar till en harmonisk integrering av olika element inom modevärlden som inkluderar kläder, accessoarer, färger, mönster och stilar. Den kreativa blandningen och orkestreringen av dessa element ska skapa ett visuellt tilltalande och dynamiskt modestatement för NK 2024.

För våren 2024 vill vi att våra besökare välkomnas till en spektakulär upplevelse där vårens ankomst firas med en härlig symfoni av fågelsång, glädje och internationellt mode av högsta klass vilket är ett av syftena med kampanjen. NK har ända sedan 1902 varit teatern där man ska kunna utforska och upptäcka den allra bästa version av sig själv”, säger Karin Wickberg, marknadschef på NK, hon fortsätter; ”De senaste åren har vi ytterligare skruvat upp vårt sortiment och vårt erbjudande och välkomnar alla våra kunder, att uppleva varuhusen i vårskrud. Under året kommer ännu fler spännande varumärken och koncept som ytterligare befäster vår position som ett varuhus i världsklass”.

Även inne i varuhusen i Stockholm och Göteborg fylls NK av en sprudlande vårkänsla där NK har arbetat med den prisade kreatören Cajsa Bratt för hela NK Stockholms och NK Göteborgs fönsterfasader samt Ljusgården i NK Stockholm och dess luftrum. Cajsa Bratt har tagit fram ett för NK unikt och exklusivt visuellt manér samt mönster och finns att beskåda på plats i varuhusen (ljusgård och fasader) från och med idag.

Nordiska Kompaniet:
Marknadschef: Karin Wickberg
Kampanjansvarig: Katarina Mannerström
Produktionsledare: Nenne Söderlind
Mediaköp: Alexandra Högman
Kreativt ansvarig: Joakim Carstens Pettersson
Ansvarig varuhusupplevelse: Sofie von Reis
PR: Ulrica Bogh-Lind

Illustrationer: Kreatör Cajsa Bratt

Samarbetsbyråer: Studio Bon, Rocket Revenue, Framein, Decolab.

AGENCY FARAGO PUBLISHING
Creative Direction - Peter Farago & Ingela Klemetz