NU LANSERAS BLOSSA 23 PÅ NORDISKA KOMPANIET

NU LANSERAS BLOSSA 23 PÅ NORDISKA KOMPANIET

I år firar Blossas årgångsglögg 20 år och i år har designen på flaskan inspireras av Gamla stan, platsen där den allra första Blossa-flaskan tappades för över 100 år sedan.

Unikt för jubileet är att Blossa för första gången lanserar en efterlängtad alkoholfri årgångsglögg, utöver den traditionella starkvinsglöggen, som i år kommer säljas exklusivt på Nordiska Kompaniet (förutom på Systembolaget där både Blossas alkoholfria samt starkvinsglögg säljs). Årgångsglöggen blir därmed tillgänglig för fler, och alternativen till glöggbordet ännu större.

Den alkoholfria glöggen kommer att säljas på NK med start den 19 november. De kommer säljas hos ROT Butik & Kök i NK Saluhall på NK Stockholm, samt på Brasserie La Belle på NK Göteborg där den också kommer serveras. Priset kommer vara 109:-/flaska i bägge städerna.

För att ytterligare fira jubileet så kommer Blossa 23 också vara en del av NK:s julskyltning på Regeringsgatan i Stockholm samt skyltas upp på Swedish Taste på NK Göteborg. Avtäckningen sker på NK:s traditionsenliga skyltsöndag den 19e november kl. 10.50 och finns sedan tillgängliga att beskåda december ut. För den nostalgiske så finns alla tidigare årgångsglöggar även utställda nere i NK saluhall.

Varmt välkomna till NK för att avnjuta Blossas alkoholfria glögg hos oss.

För frågor kontakta Ulrica Bogh-Lind, PR & Partnership Manager NK, press@nk.se