NK Padel & Social by ASCARO. Fotograf: Anna Svanberg

NU ÖPPNAR STOCKHOLMS MEST SPEKTAKULÄRA PADEL- OCH TRÄNINGSANLÄGGNING – NK PADEL & SOCIAL BY ASCARO

Den 18 april öppnar NK Padel & Social by ASCARO på Regeringsgatan 47. En exklusiv padelanläggning på hela 3 000 kvadratmeter på NK Parkadens tak med enastående utsikt över Stockholm.

Nu öppnar Nordiska Kompaniet, tillsammans med det nystartade premiumvarumärket inom padelmode ASCARO, dörrarna till NK Padel & Social by ASCARO – en världsunik padelsatsning i Stockholm. Grundarna bakom ASCARO är modeentreprenören Oscar Arrsjö och reklammakaren Christian Albinsson som vill ta padel till en ny nivå i Sverige och på sikt internationellt. Padelanläggningen består av fyra banor, varav två under tak och två under himlen i stället, då de har öppet även dagtid), ett löparspår samt en fitnessdel. Utöver padel kommer den nya satsningen erbjuda evenemang och en ny social mötesplats för dess besökare och medlemmar med padelsport som central punkt. Artisten och programledaren Lina Hedlund ska hjälpa till att driva anläggningen med sin erfarenhet och sitt stora kontaktnät. NK Padel & Social by ASCARO erbjuder även privatlektioner med José Carlos Gaspar Campos, den enda topp 100-rankade padelspelaren på World Padel Tour i Sverige.

– Efter flera års planering är det äntligen dags att få slå upp dörrarna till NK Padel & Social by ASCARO som hela padel-Stockholm har väntat på. Vår affärsidé och vision bygger på att skapa en exklusiv och inkluderande mötesplats samt en livsstil och ett community kring padeln. Med padelanläggningen och tillhörande servering och bar på NK Parkadens tak och närheten till varuhuset får Stockholm nu en efterlängtad mötesplats där sport, shopping och umgänge förenas, säger Oscar Arrsjö och Christian Albinsson grundare av ASCARO.

Nordiska Kompaniet inledde för nästan tre år sedan ett omfattande förändringsarbete i varuhuset här i Stockholm. Vi har byggt om och välkomnat en rad nya avdelningar, varumärken och koncept som alla bidrar till att skapa minnesvärda upplevelser för våra kunder. NK är en unik mötesplats i ständig förändring och vi vill skapa sammanhang som människor vill återvända till. Den senaste satsningen med padel på NK Parkadens tak är en unik livsstilsupplevelse och helt i linje med ett varuhus i världsklass, säger Karin Wickberg Marknadschef på Nordiska Kompaniet.

Den unika padelanläggningen är designad av koncept- och inredningsbyrån Spik Studios med specialanpassade möbler från Hillerstorp och världsledande Eleiko står för fitnessdelen. Bakom satsningen finns de namnkunniga investerarna Ash Pournouri, grundare av Brilliant Minds och Aviicis före detta manager, tech-investeraren Henrik Persson Ekdahl, riskkapitalprofilen Mårten Vading samt Visual Arts grundare Johan Sjöstedt.

För bokning och priser: https://www.playtomic.io/.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Sonja Sina, presskontakt SpoilConcept. E-post: sonja.sina@spoilconcept.se.
Telefon: +46 8 410 470 06. Mobil: +46 708 97 51 06
Ulrica Bogh-Lind, PR-ansvarig Nordiska Kompaniet, E-post: press@nk.se. Telefon: 08-762 90 99

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2020 uppgick till totalt 1,9 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 10 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.