På söndag premiärvisas NK:s julskyltning i Göteborg.

På söndag premiärvisas NK:s julskyltning i Göteborg.

Den 21 november slår Nordiska Kompaniet upp portarna för årets jul. Hundratals barn och deras föräldrar kommer då stå med sina näsor tryckta mot skyltfönstren på Östra Hamngatan och ivrigt vänta på stunden då ridån går upp och skyltfönstren avtäcks. Strax därefter anländer Tomten traditionsenligt i häst och vagn för att inviga julen på varuhuset.

-   Julen är årets och även NK:s största högtid och det är därför alltid lika spännande att se hur årets skyltfönster och tema tas emot. NK vill med skyltsöndagen bjuda både barn och vuxna på en upplevelse, säger varuhuschef Dag Agård.

Årets tema ”När julen fick färg” har hämtat sin inspiration från världens alla hörn och precis som temat antyder kan vi i år utlova en färgstark jul. Huvudpersonerna är Nisse och Nissa som ger sig ut på uppdrag av självaste Tomten. Martin Mörck har skapat kopparsticks-illustrationen som går igen som en röd tråd i varuhusen.

Som traditionen bjuder välkomnas Tomten på NK i Göteborg av en spännande välkomst- kommitté som är aktörer och figurer från skyltfönster temat , både människor och djur från intressanta platser på vår jord.

Inför årets skyltsöndag har NK samarbetat med Universeum , GöteborgsOperan och  Teaterbutiken och . Stylist är Christine Gustafsson och maskör Mikaela Artén.Årets fanfar framförs av Erik Mattisson .

Vidare under skyltsöndagen framträder Brunnsbo Musikskola . Kl.14.00 koras Julstadens vinnare av  tävlingen  Vinn en dag på NK med Personal Shopper behagliga behandlingar och en pris summa av 10.000:-. Prisutdelare är Monica Perman, kommunikationschef på NK och Niclas Eklund från Göteborg & Co.

Tomten intar sin tron på skyltsöndagen och träffas där fram till dagen innan julafton. Se Tomtens tider på nk.se. Julen på NK fortsätter sedan under december med besök av Lucia, gästspel och konserter.  För mer information och tider besök www.nk.se

Pressbilder kommer att finns för nedladdning från måndag den 22/11  www.nk.se eller http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/nordiska_kompaniet.

Vill du ha mer information vänligen kontakta:

Monica Perman, Kommunikationschef, NK Göteborg monica.perman@nk.se   tfn 031 - 710 21 18