Premiär för tre nya barnavdelningar på NK i Stockholm.

Premiär för tre nya barnavdelningar på NK i Stockholm.

Till skyltsöndagen får det nya barn- och familjeplanet på fjärde våningen tillskott av tre nya avdelningar; Mini Rodini, Vincent Shoe Store och Floralin & Junior. Nyöppningarna är ett led i NK:s satsning på plan 4 som en destination i varuhuset för både barn och föräldrar.

- Vi är mycket glada över att kunna presentera ett helt nytt våningsplan med fokus på barn och familj, säger Magnus Smedmark, varuhuschef för Nordiska Kompaniet i Stockholm. Intresset för plan 4 har varit stort och det känns därför roligt att välkomna tre helt nya avdelningar som bidrar till att göra vårt barnplan ännu starkare,.

Minirodini erbjuder moderna och sköna barnkläder samt accessoarer för den medvetna och modeintresserade konsumenten. Utgångspunkten är design, passform, funktion och kvalitet. Från och med sommarkollektionen 2010 kommer en betydande del av sortimentet att vara gjord av 100 % organisk bomull.

Vincent Shoe Store kännetecknas av funktionella skor i läder och med en unik design. Företaget som startade för 10 år sedan finns idag etablerade över hela Sverige och även i länder som Tyskland, Italien, Storbritannien, Malta, Schweiz, Österrike, Estland, Ryssland, Korea och USA. Vincent Shoe Store fortsätter att fira sitt tio års kalas med Alcazar som designat gummistövlar i limiterad upplaga.

Floralin & Junior öppnar redan 9 november på plan 4. Avdelningens specialitet är broderier och kunden kan beställa dop-, födelsedags- och bröllopspresenter med broderat namn eller monogram. Floralin & Junior erbjuder allt från baby- och barnkläder, dopkläder, festkläder, nattplagg, baby- och barnskor till sängkläder.

Redan öppnade avdelningar på plan 4

NK Kids presenterar barnmode från såväl svenska som internationella varumärken på en ny och större yta än tidigare. Varumärken som bl a Boomerang, Burberry, Gant, Diesel, Tommy Hilfiger och Lundmyr of Sweden.

NK Lek & Baby en helt ny destination med både stort leksakssortiment men även barnvagnar, möbler och annan utrustning till barnen. Här finner man utvalda och exklusiva varumärken som Bugaboo och Babybjörn.

Ralph Lauren Kids som öppnade på plan 4 i början av oktober. Sortimentet kännetecknas av klassiska modeller med lekfulla detaljer, en amerikansk klassiker.

På plan 4 finns också nyrenoverade amnings- och skötrum, barnvagnsparkering och fräscha unisextoaletter. I anrik miljö, men med ny fräsch design kan man ta en paus hos NK Restauranger som innehåller allt från en café-del, dagens lunch-restaurang till klassiska Bobergs matsal.

För mer information, vänligen kontakta:

Louise Pontell, presskontakt NK, tfn 08-762 90 77

Louise Kihlberg, PR ansvarig NK, tfn 08-762 90 86