Rosenrummet har öppnat på NK Stockholm.

PRESSINFORMATION

Stockholm 2 december 2010

Välkommen till Rosenrummet på NK i Stockholm

Det nyöppnade Rosenrummet på plan 4 i NK i Stockholm är ett helt koncept kring stil och skönhet. Förutom möjligheten att få hjälp att hitta och förstärka din egna personliga stil erbjuder även Rosenrummet skönhetsbehandlingar i samarbete med Raison dʼEtre Spa Grand Hôtel.

Rosenrummet är en privat lounge för personlig stil och skönhet. I en lugn och harmonisk miljö hjälper Rosenrummets rådgivare efter kundens önskemål till att definiera och stärka kundens personliga stil. Det kan vara att hitta plagg för särskilda tillfällen, bygga upp en garderob, arbeta långsiktigt tillsammans med en personlig stylist, men även att erbjuda mer djupgående rådgivning för att utveckla kundens personliga varumärke. Bakom Rosenrummet står Lisa Rogalin och Louise Pontell, båda med mångårig erfarenhet inom marknadsföring och serviceföretag.

– Efter ett första möte då vi stämmer av kundens behov och önskemål, träffas vi igen i Rosenrummet. Då har vi valt ut och plockat fram ett urval av kläder från NK som ska passa kunden. Kunden provar plaggen i ett provrum och betalar på ett och samma ställe, vilket inte tidigare varit möjligt på NK. Vi vill hjälpa våra kunder att lyfta sin personliga stil, effektivisera sina klädinköp och bygga upp en garderob långsiktigt, därför har vi startat denna servicetjänst på NK, säger Lisa Rogalin, VD för Rosenrummet.

I ett unikt samarbete tillsammans med Raison dʼEtre Spa Grand Hôtel kan Rosenrummet dessutom erbjuda behandlingar för såväl inre som yttre skönhet med resultat som både syns och känns. Du kan kombinera olika behandlingar som manikyr, pedikyr, ansiktsbehandlingar och ansiktsakupunktur som balanserar och verkar avslappnande med ett resultat som är mycket bättre och mer långtgående än den traditionella behandlingen.

Rosenrummet erbjuder tjänster för både dam, herr och hela familjer, där man kan få hjälp med inköp på alla avdelningar i NK:s varuhus.

NK är ett internationellt varuhus och behöver ett koncept utöver det vanliga där vi kan ta hand om och ge svenska och internationella kunder en bra service, säger Magnus Smedmark, Varuhuschef NK Stockholm.

Rosenrummet ligger på plan 4 i NK i Stockholm och öppnar inom kort även på NK i Göteborg. För priser på Rosenrummets tjänster och behandlingar, kontakta avdelningen på rosenrummet.sth@nk.se eller 08-762 88 80

Vill du få mer information är du välkommen att kontakta:

Nina Hag, presskontakt Nordiska Kompaniet, 08-762 90 75

Lisa Rogalin, Rosenrummet, 070-441 40 10

Louise Pontell, Rosenrummet, 070-939 30 77

Bilder för nedladdning: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/nordiska_kompaniet