Premiär för rum:117 på NK i Stockholm.

Den 14 oktober öppnar rum:117 på NK Glas, Porslin & Kök. Här kan man hitta udda design från hela världen, ny teknik, begränsade upplagor och annat som är annorlunda och humoristiskt, apart och kittlande. Karaktären på rum:117 förändras dessutom i takt med att utvalda hedersgäster inom mode, musik och film berättar om sina personliga favoriter.

NK Glas, Porslin & Kök är en av de ledande aktörerna i sin bransch. Avdelningen erbjuder allt från kaffemaskiner till unik glaskonst. Ytorna har förvandlats till catwalks och displayborden lysts upp för att ge produkterna bästa möjliga exponering. rum:117 är en del av förvandlingen som gör NK Glas, Porslin & Kök till ett av de mest nyskapande koncepten inom branschen.

- När jag började jobba för NK Glas, Porslin och Kök blev jag förvånad över hur konservativ branschen var. Min erfarenhet var från klädbranschen, där varumärkena var i fokus och där man konstant jobbade med att förmedla detta till konsument. Jag såg att det fanns mycket vi kunde applicera i vår värld. Min önskan är att kunden ska känna lika mycket tillfredställelse i att köpa ett par nya vinglas som ett par nya skor, säger Jörgen Eriksson VD NK Glas, Porslin & Kök.

I samband med invigningen gästas rum:117 av Gert och Rasmus Wingårdh. Med bakgrund i arkitektur respektive mode kommer de bl a att berätta om Gerts favoritskor, Rasmus älsklingsleksak samt deras gemensamma intresse för god mat. Alla utvalda produkter kommer att finnas till försäljning.

För mer information kontakta:

Jörgen Eriksson, VD NK Glas,Porslin & Kök, tel 0704-129627, jorgen.eriksson@northernclassic.se

Lotta Brattin, IBEYOSTUDIO, tel 08-328801, lotta@ibeyostudio.se

Louise Pontell, presskontakt NK, tel 08-762 90 77, louise.pontell@nk.se