Seezona, NK Göteborg

Seezona öppnar på Nordiska Kompaniet i Göteborg

NK Göteborg fortsätter att satsa på sitt modeerbjudande och välkomnar Seezona till NK Designers Gallery på Plan 2. Seezona har som koncept att endast ta in ett begränsat antal märken och produkter med nyheter varje månad för att alltid kunna erbjuda något nytt och ständigt aktuellt till NK:s kunder.

Seezona är en internationell, digital marknadsplats för unga designers som idag säljs exklusivt på NK Stockholm och nu även NK Göteborg. Seezona på NK Göteborg kommer erbjuda en mix av deras befintliga kunders favoriter och nya guldkorn, som till exempel Aeryné, Arakii och Maison Marcelle.

” Seezona är ett starkt tillskott till vårt erbjudande på damplan. Deras breda utbud av varumärken och unika koncept med nyheter varje månad hoppas vi tilltalar både nya och gamla kunder”, säger Dag Agård, varuhuschef, NK Göteborg

Innan sin yta på NK har Seezona endast haft onlineförsäljning där företaget visar upp nya märken från hela världen. Ytorna på NK Göteborg och Stockholm är bolagets insats för att bemöta den efterfrågan på den svenska marknaden.

”Vi är extremt nöjda över den positiva responsen vi har fått på NK Stockholm och ser fram emot att följa hur vår nya yta på NK Göteborg tas emot.”, säger Seezonas grundare och VD, Anna-Carina Helander.

Seezona har sin yta på NK Designers Gallery, Plan 2.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2021 uppgick till totalt 2,3 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 10 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.