Förra årets vinnare samlade på Berns scen. Vilka som blir årets vinnare avslöjas på Återvinningsgalan 30 januari! Bild: Mikael Gustavsson

Återvinningsgalan slår nya rekord!

Imorgon kväll arrangeras Återvinningsgalan på Berns. Då kommer drygt 250 deltagare att samlas för att under festliga former sammanfatta återvinningsåret 2019.

Galan kommer att ledas av Alexandra Pascalidou och även i år invigs den av klimat- och miljöminister Isabella Lövin. Bland årets prisutdelare märks Liberalernas partiledare Nyamko Sabuni, miljö- och hållbarhetsprofilen Heidi Andersson och ordföranden i Circular Sweden Anders Wijkman.

Totalt kommer det att delas ut priser i åtta kategorier:

Årets hållbarhetspris för skolor och ungdom

Årets återvinningsinspiratör

Årets Avfallsbehandlare

Årets förebyggare

Årets Återanvändare

Årets cirkulära initiativ

Årets innovatör inom avfall och återvinning

Årets Specialpris

Samtliga finalister presenteras på www.atervinningsgalan.se

Om Återvinningsgalan:

Återvinningsgalan arrangeras av tidningen Recycling i samarbete med branschorganisationerna Avfall Sverige och Återvinningsindustrierna.