Coop Extra i Malmö vann Årets Hälsosatsning

Coop Extra i Malmö vann Årets Hälsosatsning

Över 400 personer var samlade på Grand Hôtel i Stockholm på torsdagen när Fri Köpenskap, Sverige största affärstidning inom dagligvaruhandeln, arrangerade Dagligvarugalan. Bland vinnarna korades Coop Extra Värnhemstorget i Malmö för Årets Hälsosatning.

­- Priserna är en extra stimulans till utvecklingen inom dagligvaruhandeln och Dagligvarugalan har blivit årets stora branschfest, säger Åke Rosengren, chefredaktör för Fri Köpenskap.

Nedan följer vinnarna i de olika klasserna:

Årets Rookie
Fabrique

Årets Butik
City Gross i Kalmar

Årets Miljöpris
Ica Supermarket Torgkassen i Uppsala

Årets Hälsosatsning
Coop Extra Värnhemstorget i Malmö

Årets Leverantör
Dr Oetker

Årets Matinspiration
Kaija Carlson, Ica Kvantum Uppsala

Årets Tidskrifter
Coop Forum i Umeå

Årets Kampanj
Skånemejerier

Årets Tekniska Lösning
Affärsbyggarna, Energilösningar

Årets Säljare
Thomas Tegnefur, Procordia

För ytterligare information och bilder kontakta Åke Rosengren, chefredaktör Fri Köpenskap, 08-670 13 40, ake.rosengren@fri-kopenskap.se eller gå in på www.dagligvarugalan.se.

Regioner

Dagligvarugalan är en årlig återkommande tävling för dagligvarubranschen som arrangeras av tidningen Fri Köpenskap. Tidningen Fri Köpenskap är dagligvaruhandelns oberoende affärstidning som sedan 1943 har bevakat branschen. Tidningen Fri Köpenskap är en del av Mentor Communications AB.

Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning.